شصت و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر

رانندگان خودروهای حامل خاک و نخاله گرگان با تجمع در صحن شورای شهر گرگان، نسبت به پایین بودن نرخ و بلاتکلیفی تخلیه نخاله‌های گرگان اعتراض کردند.

بلاتکلیفی وضعیت تخلیه خاک و نخاله در گرگان/ تجمع رانندگان خودروهای باری در شورای شهر گرگان

به گزارش گلستان ۲۴ ؛‌  پس از دستور استانداری گلستان در خصوص ممنوعیت تخلیه خاک و نخاله در محور هزارپیچ گرگان و تبدیل این منطقه به سایت گردشگری، شهرداری گرگان زمینی را برای تخلیه خاک و نخاله شهر در حواشی روستای زنگیان گرگان مشخص کرد.

شورای روستا، دهیاری و مردم روستا نسبت به این موضوع اعتراض کرده و وضعیت به آنجا کشیده شد که شورای تامین دستور ممنوعیت تخلیه خاک و نخاله در این زمین را صادر کرد و شهرداری گرگان منطقه‌ای در محور توسکستان را برای شرکت‌های طرف قرارداد خود برای تخلیه خاک و نخاله شهر مشخص کرد.

در جلسه رسمی و علنی عصر امروز گرگان رانندگان خودروهای باری حامل خاک و نخاله شهر با حضور در صحن شورا، تجمع و اعتراض نسبت به روند پیش آمده اعتراض داشتند و خواسته آنها تعیین مکان نزدیک‌تر از سوی شهرداری برای تخلیه خاک و نخاله بوده است.

به گفته رانندگان حاضر در صحن علنی، کرایه مشخص شده برای تخلیه خاک و نخاله و مسافت شهر گرگان تا توسکستان برای برای آنها به صرفه نبوده و آنها را دچار مشکل کرده است.

حسین ربیعی عضو شورای اسلامی شهر گرگان در جلسه امروز اظهار کرد: این رانندگان علاوه بر مشکل کرایه، مشکل فرسوده بودن ناوگان حمل و نقلشان را هم دارند که حمل خاک و نخاله تا توسکستان را برای آنها با مشکل مواجه کرده است.

محمدابراهیم جرجانی عضو دیگر شورای اسلامی شهر گرگان که سابقه فعالیت در معاونت خدمات شهری مناطق شهرداری گرگان را در کارنامه خود دارد تاکید کرد: از بی‌تفاوتی شهردار نسبت به این موضوع گلایه‌مندم.

وی اضافه کرد: مشکلات این رانندگان و موضوع تخلیه خاک و نخاله شهر با تعیین مکانی مثل توسکستان حل نمی‌شود بلکه قرار بود شهرداری ایستگاه موقت خاک و نخاله را در شهر مشخص کند که این رانندگان خاک و نخاله را در آنجا تخلیه کرده و کامیون‌های دیگری این میزان خاک و نخاله را به مکانی خارج از شهر حمل کنند.

صفری معاون خدمات شهری شهردار گرگان در این خصوص گفت: از سال 1395 تخلیه خاک و نخاله در هزارپیچ انجام می‌شد و در مدیریت جدید استان مقرر شد این خاک و نخاله در توسکستان تخلیه شود.

وی اضافه کرد: ایستگاه موقت را در زنگیان تعبیه کردیم اما با آن مشکلات مواجه شد و با دستور مقام قضایی و شورای تامین تخلیه بار در آنجا ممنوع شد.

صفری گفت: در حال حاضر چاره‌ای جز تخلیه خاک و نخاله در توسکستان نداریم و همانگونه که فاضلاب در مسیر آق‌قلا تخلیه می‌شود خاک و نخاله هم در توسکستان باید تخلیه شود.

عبدالرضا دادبود شهردار گرگان نیز در پایان و در جمع‌بندی موضوع تاکید کرد: ما حاضریم برای نوسازی ناوگان حمل و نقل خاک و نخاله تسهیلات لازم را ارائه دهیم.

وی افزود: در حال حاضر به صورت موقت خاک و نخاله‌ها در زمین کریم‌آباد که محل دپوی گراویل شهرداری است تخلیه شود تا در فرصت مناسب تصمیم بهتری برای این موضوع اخذ شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار