مدیرکل امور مالیاتی گلستان خبر داد

مدیرکل امور مالیاتی گلستان از آغاز تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و مشاغل در سال جاری خبر داد.

آغاز تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و مشاغل/ ابلاغ دستورالعمل جدید برای تعیین مالیات عملکرد سال 1396 برای صاحبان مشاغل
به گزارش گلستان ۲۴ ؛  علی‌اصغر هزارجریبی  زمان تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و مشاغل را اول خرداد عنوان کرد و گفت: مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و مشاغل تا 31 خرداد ماه است و این زمان قابل تمدید نیست.

وی تصریح کرد: همچون سال گذشته صاحبان مشاغل تا پایان خرداد و اشخاص حقوقی، شرکت‌ها و صاحبان املاک تجاری تا پایان تیرماه باید نسبت به ارائه تسلیم اظهارنامه مالیاتی اقدام کنند.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان از مؤدیان مالیاتی درخواست کرد تا در مهلت تعیین شده نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی اقدام کنند.

هزارجریبی، شرط برخورداری از معافیت و جلوگیری از جرایم را تسلیم اظهارنامه مالیاتی عنوان کرد و افزود: مؤدیان محترم مالیاتی می‌توانند به صورت الکترونیکی و با مراجعه به پایگاه عملیات الکترونیکی سازمان به نشانی www.tax.gov.ir نسبت به دریافت، ثبت و ارسال اظهارنامه مالیاتی اقدام کنند.

مدیر کل امور مالیاتی استان در ادامه با ارائه توضیحاتی پیرامون ابلاغ دستورالعمل جدید برای تعیین مالیات عملکرد سال 1396 برای صاحبان مشاغل گفت: به منظور رفاه حال مؤدیان مالیاتی تمام صاحبان مشاغل گروه سوم موضوع ماده دو آیین‌نامه اجرایی ماده 95 ق.م.م که مجموع فروش کالا و خدمات آنها در سال 1396 از مبلغ 2 میلیارد و 400 میلیون ریال تجاوز نکند صرفآ با قبول آیین‌نامه مذکور در سامانه www.tax.gov.irو تکمیل فرم مربوطه می توانند با افزایش پنج درصدی نسبت مالیات قطعی عملکرد 1395 بدون تسلیم اظهارنامه مالیاتی اقدام و مالیات متعلقه را نقدأ و یا در چهار قسط مساوی پرداخت نکنند.

هزارجریبی بیان کرد: عدم پرداخت به موقع مالیات و یا در صوت تقسیط، عدم پرداخت تقسیط در سر رسیدهای مقرر مشمول جریمه موضوع ماده 190 قانون مالیات‌های مستقیم خواهد بود.

وی افزود: هرگاه اسناد و مدارک مثبته‌ای به دست آید که مشخص شود مجموع فروش کالا و خدمات یا سایر درآمدهای مؤدی در سال 1396 بیش از مبلغ ذکر شده در این دستورالعمل باشد پرونده مؤدی وفق مقررات رسیدگی شده و مالیات ما به تفاوت و جرایم متعلقه مطالبه می‌شود.

مدیر کل امور مالیاتی گلستان ادامه داد: عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی مساوی با عدم برخورداری از معافیت مالیاتی است، بنابراین اصناف محترم  نصب صندوق مکانیزه فروش، تسلیم اظهارنامه مالیاتی و دریافت کد اقتصادی را در اولویت برنامه‎های خود قرار دهند تا از معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار