فرماندار گمیشان خبر داد

فرماندار شهرستان گمیشان گفت: براساس اعلام دولت، شهرستان گمیشان از استان گلستان در زمره 31 شهرستان محروم و کم توسعه یافته کشور قرار گرفته است.

گمیشان در زمره 31 شهرستان محروم کشور/ زدودن غبار محرومیت با اجرای برنامه‌های اولویت توسعه‌ای در گمیشان

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ امیر شیر توماج در جلسه برنامه‌‌ریزی تدوین راهبردی، عملیاتی توسعه پایدار گمیشان اظهار کرد: پیرو درخواست وزارت کشور از هیات دولت، شهرستان گمیشان از استان گلستان در لیست تهیه برنامه راهبردی، عملیاتی توسعه پایدار اقتصاد روستایی کشور با تاکید بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در 31 شهرستان محروم و کمتر توسعه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه راهبردی  با هدف رونق تولید و ایجاد بسترهای مناسب اشتغالزایی و کارآفرینی روستایی، پایداری و ماندگاری جمعیت سکونتگاه‌های روستایی، افزایش بهره‌وری و اثربخشی در فعالیت‌های اقتصاد روستایی، تنوع‌بخشی به فعالیت‌ها در اقتصاد روستایی و ارتقاء شاخص‌های کیفیت زندگی و معیشتی است.

*زدودن غبار محرومیت با اجرای برنامه‌های اولویت توسعه‌ای در گمیشان   

توماج یادآور شد:  انتظار می‌رود با اجرای برنامه‌های کاربردی و موثر در بحث توسعه مناطق روستایی، شرایط  برای جهش، پیشرفت و رها شدن شهرستان از محرومیت منطقه‌ای مهیا شود.

وی با اشاره به پروژه‌های مهم  توسعه‌ای در گمیشان افزود: چهار بانده کردن مسیر گمیش‌تپه به بندرترکمن، زهکشی اراضی کشاورزی سطح شهرستان، احداث بیمارستان، شیلات، توسعه میگو و طرح پرورش ماهیان خاویاری، دیوار دفاعی قزل‌آلان، ساحل آرام و ماسه‌ای «چارقلی» و «توماج لر چارقلی»، بندر سبز تجاری و ناحیه صنعتی تخصصی شیلات از برنامه‌های اولویت‌دار توسعه‌ای شهرستان به شمار می‌رود.

فرماندار شهرستان گمیشان اضافه کرد:: تمرکز هر یک از دستگاه‌های اجرایی استان بر اولویت‌های مشخص شده می‌تواند زمینه دستیابی به برنامه توسعه پایدار گمیشان را تسهیل کند.

در این جلسه هر یک از دستگاه‌های اجرایی استان گزارشی از آخرین اقدامات و برنامه‌های پیش‌بینی توسعه‌ای خود را در حوزه شهرستان گمیشان ارائه دادند.

  اولین جلسه برنامه ریزی تدوین راهبردی-عملیاتی توسعه پایدار گمیشان به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار وبا حضور فرماندار گمیشان و برخی از مدیران و معاونین ادارات کل استان در محل استانداری گلستان برگزار شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار