نقدی بر یک اقدام شایسته در روستای بالاجاده کردکوی؛

شایسته آن بود تا این جلسه تخصصی هدفمند، با برنامه و کاربردی تر برنامه ریزی شود و فقط صرف جلسه سخنرانی که پیامد و آورده ای برای روستا نداشته باشد خلاصه نشود.

فرمانداری و بخشداری روند جلسات "طرحهای اشتغالزایی و کارآفرینی" را تغییر دهند/ صرف سخنرانی دردی از بیکاران دوا نمی کند

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ در هفته های گذشته جلسه سخنرانی و پرسش و پاسخ با موضوعیت “طرحهای اشتغال زایی و کار آفرینی” در روستای بالاجاده با هماهنگی بخشداری مرکزی برگزار شده است.

در این جلسه روسای ادارات ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نماینده اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان کردکوی در مسجد جامع روستای بالاجاده حضور یافتند و مطالبی را در قالب سخنرانی یا پرسش و پاسخ عنوان داشتند.

ضمن ارج نهادن به این حرکت ارزنده “ارتباط نزدیک مسئولان با مردم” نکاتی را معروض میداریم:

* جلسه تخصصی با موضوعیت “اشتغال زایی و کارآفرینی” که از مهمترین دغدغه های جامعه است و در روستای بالاجاده نیز بسیار با اهمیت می باشد و هرساله به علت همین مشکلات و عدم شغل و کار، جوانان ناگزیز به مهاجرت از روستا و منطقه می شوند.

* شایسته آن بود تا این جلسه تخصصی هدفمند، با برنامه و کاربردی تر برنامه ریزی شود و فقط صرف جلسه سخنرانی که پیامد و آورده ای برای روستا نداشته باشد خلاصه نشود… .

* مهمتر از آن “تعیین جامعه هدف” برای این موضوع جلسه بود که جوانان بی کار و جویای کار می باشند.

بهتر بود از جوانان روستا و بالاخص جوانان بیکار و در تکاپوی کار روستا دعوتی بعمل می آمد تا دغدغه های اشتغال و کارآفرینی را مستقیما با مدیران و روسای ادارات درمیان می گذاشتند. در آن وقت حاصله ای چون پیگیری مشکلات از سوی مسئولان آورده جلسه میشد.

الحمدالله اصل این اقدام تدبیری بسیار خوب و مناسب بوده است تا دستگاه های عامل بر اشتغال و کارآفرینی در یک زمان و برای یک روستا اجماع و برنامه ای داشته باشند.

لیکن “نیازهای روستا” در این دو بخش کارآفرینی و اشتغال زایی، سرفصل های ماموریت های ادارات شرکت کننده احصا و با حضور مخاطبین خاص از جامعه هدف آن در روستا طرح و پیگیری می شد.

* این در صورتی است که این جلسه صرفاً در یک جمع کلّی و عام نمازگزاران مسجد جامع به عنوان سخنرانی انجام پذیرفت که به یقین و باور کاربردی نخواهد بود و فقط در زمره گزارش دستگاهها یا مسئولان درج می شود.

انشالله در آینده با برگزاری نشست های تخصصی با جامعه هدفی خاص، برنامه های راهبردی و کاربردی برنامه ریزی شود و مشکلی از مشکلات مردم مرتفع شود… .

شورای اسلامی و دهیاری روستا در این خصوص می توانستد با احصا مشکلات فراروی روستا و دعوت از جامعه هدف این برنامه ها و اینگونه جلسات را راهبردی و کاربردی تر نمایند.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار