باحضور مدیر کل امور اجتماعی استانداری صورت گرفت؛

جلسه توجیهی دستگاه های اجرایی هشتمین جشنواره رضوی درسالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

برگزاری جلسه توجیهی دستگاه های اجرایی دررابطه با جشنواره رضوی

به گزارش گلستان24؛ مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ابتدا باخیر مقدم وتبریک عیدفطر گفت:جشنواره رضوی برای چندمین دوره است که درحوزه کتابخوانی به نهاد کتابخانه ها واگذار شده است، گلستان در این دوسال توانسته سیر صعودی درحوزه جشنواره برگزار نماید.

قوانلو درادامه افزود:جشنواره رضوی فرصتی را ایجاد میکند تا در راستای حرکت به سمت سبک زندگی رضوی پیش رویم.

غفاری مدیر کل امور بانوان استانداری گفت: سبک زندگی رضوی در اشکال متعدد ومختلف میتواند ما را در زندگی یاری دهد و به تعبیری بیمه کند، حوزه کتاب حوزه ای که در آن میتوان اقدامات درخوری انجام داد واکنون فضای این چنینی مهیا شده است و کتابخانه های گلستان درحوزه ترویج سبک زندگی رضوی وکتابخوانی رضوی روند رو به رشدی داشته است؛ امیدواریم با مشارکت روابط عمومی دستگاه ها شاهد افزایش شرکت ومعرفی الگوهای دینی مان باشیم.

اسماعیلی کارشناس فرهنگی در این زمینه گفت:سه سال است نهاد متولی امر کتابخوانی رضوی شده است، امسال در باب گزینش منابع کارهای کارشناسی انجام شده که ازبین 700 عنوان نهایتا 7 عنوان انتخاب شده است.این کتابها در مقاطع مختلف سنی تدوین شده است و علاقه مندان با مراجعه به کتابخانه میتوانند، جهت خواندن و شرکت در مسابقه کتابخوانی رضوی این کتابها را دریافت کنند.

کارشناس فرهنگی استان درادامه افزود:در کل کشور رشد قابل ملاحظه ای داشتیم که استان گلستان جزو رتبه های برتر بود، فایل پی دی اف کتاب ها نیز روی پورتال نهاد واستان جهت استفاده قرار داده شده است، همینطور فایل پوستر و بنر جهت تبلیغات بر روی سایت استانی قرارداده شده است، رویکرد امسال نهاد فضای مجازی است تا درحوزه کاغذ صرفه جویی شود.

اختتامیه رضوی، امسال در دهه ولایت برگزار می شود و گلستان درسال قبل برنده کشوری داشت؛ دستگاه های اجرایی میتوانند با مطالعه شیوه نامه اجرایی در راستای شرکت در مسابقات رضوی اقدام نمایند.

روابط عمومی های دستگاه های اجرایی درسطح استان با مستند سازی فعالیت ها وارسال آن برای کتابخانه های عمومی استان میتوانند، در روند مسابقات ما را کمک کنند و در رتبه بندی استانی قرار گیرند.

درادامه محمود متقی، معاونت اداره کل ورزش وجوانان گفت:حوزه کتاب تنها به عهده کتابخانه ها نیست؛ بلکه سایرین نیز با ورود به این حوزه میتوانند درحوزه شخصی،اداری واجتماعی مثمرثمر باشد.

وی درادامه افزود:افزایش مطالعه درحوزه کتاب و موضوعات مختلف می تواند، به آشنایی به آسیب ها و جلوگیری از آنها بیانجامد.

چراغعلی مدیرکل امور اجتماعی استانداری نیز با تاکید به استفاده ازفضای ائمه جماعت،ائمه جمعه،سازمانهای مردم نهاد ومساجد محله ظرفیتهای موجود در مجموعه فوق را یادآ ور شد.

در پایان عبدالحی میرزاعلی، امام جمعه آق قلا و مشاور استاندار در امور اهل سنت گفت:قرآن بابخوان شروع شده و این یعنی دعوت به مطالعه.

وی درادامه افرود:کتاب در اسلام و سیره اهل بیت جایگاه خاصی دارد.

وی عنوان کرد: در روایات داریم ودر تاریخ اسلام هست که یکی از شروط آزادی اسرا باسواد کردن بود، لذا تشویق وترغیب به مطالعه، بسیار مورد توجه است؛ گفتنی است مسابقات رضوی برای سومین بار درکشور به دبیری نهاد کتابخانه های عمومی است که در هر استان باحکم دبیر کل مدیر کل کتابخانه های عمومی به عنوان دبیر انتخاب می شود؛ رضا قوانلو طی حکمی ازسوی علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به عنوان دبیر هشتمین جشنواره مسابقات رضوی منصوب شد.

اتنان

image_2018_06_18-20_40_30_806_Jc4

image_2018_06_18-20_40_32_275_Yrp

اتن

غات

انتهای پیام/پ 

ارسال نظر

آخرین اخبار