امام جمعه شهر سرخنکلاته:

امام جمعه شهر سرخنکلاته با اشاره به اهمیت شعار سال گفت: رمز پیروزی در جنگ اقتصادی، فقط اقتصاد مقاومتی است.

اقتصاد مقاومتی رمز پیروزی جنگ اقتصادی/ تبلیغات مناسب برای معرفی کالای داخلی انجام شود

به گزارش گلستان 24؛به نقل از طوبی گلستان؛ حجة الاسلام والمسلمین شهاب الدین بابامحمدی در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی بعد از تبریک سال نو اظهار کرد: حمایت از کالای ایرانی نیازمند این است که تک تک افراد جامعه با همراهی و همکاری یکدیگر این شعار را به مرحله عمل برسانند.

امام جمعه شهر سرخنکلاته تصریح کرد: مسئولین در مقام اول باید تمهیداتی را داشته باشند و مردم هم وظایفی دارند، مسئولین باید در خصوص بالا بردن کیفیت هم اقداماتی انجام دهند تا مردم از کالایی که قصد خرید دارند اطمینان داشته باشند.

رمز پیروزی در جنگ اقتصادی فقط اقتصاد مقاومتی است

بابا محمدی با بیان اینکه رمز پیروزی در جنگ اقتصادی فقط اقتصاد مقاومتی است خاطر نشان کرد: یکی عواملی که در اقتصاد مقاومتی حائز اهمیت است حمایت از محصولات داخلی است. اگر می خواهیم در این جنگ پیروز شویم باید به لوازم آن اهمت بدهیم.

باید به مسأله قاچاق به شدت برخورد شود

 وی در ادامه با توجه به ضرر های که کالای قاچاق به اقتصاد میزند تاکید کرد: مسئولین باید جلوی قاچاق را بگیرند، اگر هر چه تلاش شود تا کالاهای داخلی مورد حمایت قرار بگیرد قاچاق مانع این کار می شود. وقتی بازار اشباع از محصولی باشد که از قاچاق حاصل شده دیگر انگیزه ای برای تولید کننده باقی نمی ماند تا کالایی تولید شود.

حجة الاسلام بابامحمدی افزود: البته برخی از وزارت خانه ها کارهایی برای تقویت کالای ایرانی کرده اند انشاء الله فقط در مرحله حرف نباشد و در عمل هم مسئولین به فکر پیروزی در جنگ اقتصادی باشند.

امام جمعه شهر سرخنکلاته با مخاطب قرار دادن  تولید کننده بیان کرد: تولید کنند باید به فکر منافع مصرف کننده هم باشد کسی که قصد خرید کالا را دارد و در بابت آن پولی پرداخت میکند هم حقی دارد، باید کالایی اخذ کند که آنچه که انتظار دارد.

وی ادامه داد: تولید کنند اگر می خواهد بازار داخلی را به دست بگیرد باید به فکر مصرف کننده باشد. تولید کننده باید به دنبال کیفی سازی تولیداتش باشد.اگر این اتفاق بیفتند که مصرف کننده به دنبال تولید با کیفیت در بازار باشد قطعاً مردم هم از محصولات در بازار داخلی استقبال خواهند کرد و باعث ایجاد طراوت خاصی در بازار خواهد شد.

بابا محمدی با بیان این مطلب که مقام معظم رهبری در حال حاضر چند سال است در این خصوص تاکیدات فراوانی داشته است ابراز کرد: در جهاد اقتصادی یکی از مهمترین کاری که باید انجام بگیرد این است که نسبت به تولیدات داخل اهمت قائل شویم. مسئولین باید در قبال دستورات و شعائر سالی که مقام معظم رهبری اعلام می کنند باید عملکرد خودشان را بیان کنند و بیان کنند نسبت به شعار سال چه اقداماتی انجام داده اند.

تبلیغات مناسب در خصوص کالای ایرانی انجام بگیرد

این کارشناس مسائل مذهبی گفت: فروشندگان برای فروش کالای ایرانی تبلیغات لازم شفاف سازی های مناسب را برای خریدار انجام دهند. برخی از خریداران دوست دارند که محصول ایرانی استفاده کنند ولی فروشندگان به خاطر سود بیشتر محصولات خارجی را معرفی می کنند.

وی در پایان تاکید کرد: برخی ها به خاطر اینکه علاقه ای به محصولات داخلی دارند فروشندگان کالای خارجی را به اسم کالای داخلی می فروشند این یک خیانت بزرگ در بازار است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار