سرپرست مدیریت بحران گلستان:

سرپرست مدیریت بحران استان گلستان گفت: امکانات سخت‎افزاری دستگاه‎‎های اجرایی عضو شوراهای هماهنگی مدیریت بحران باید با تمرین مستمر و آماده به کار بروز‎رسانی شود.

امکانات سخت‎افزاری مدیریت بحران دستگاه‎ها با تمرین مستمر به‎روزرسانی شوند/ امکان برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات موضوع مهم در شرایط بحرانی
به گزارش گلستان ۲۴ ؛ مجتبی جمالی صبح امروز در جلسه کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان، با بیان اینکه باید تلاش کنیم از ظرفیت‎های موجود به درستی استفاده کنیم، اظهار کرد: باید شرایطی ایجاد کنیم که اطلاعات و تجربیات دستگاه‎های اجرایی در مواقع خاص و بحرانی در اختیار یکدیگر قرار گیرد که این اقدام نیازمند رعایت سلسله مراتب و اصول سازمانی برای خدمت‎رسانی بهتر به مردم است.

وی با بیان اینکه در شرایط بحرانی مهمترین موضوع بحث ارتباطات است، یادآور شد: در این شرایط دسترسی به انواع وسیله ارتباطی از قبیل تلفن ثابت، تلفن همراه، تلفن ماهواره‎ای، اینترنت، بی‎سیم و ... باید بین اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران به راحتی میسر شود.

سرپرست مدیریت بحران استان گلستان گفت: با تغییر تکنولوژی‎ها و پیدایش شبکه‎های اجتماعی، برنامه‎ریزی‎های حوزه فناوری اطلاعات باید به سمتی باشد که تدابیری لازم برای بهره‎گیری از این شرایط برای اطلاع‎رسانی درست به مردم در سریع‎ترین زمان و صحیح‎ترین شیوه انجام  شود.

جمالی با اشاره به اینکه سیاست‎گذاری حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمان بحران شرایط خاص خود را می‎طلبد، گفت: اتخاذ شرایطی که ارتباط را در زمان بحران سهل‎تر ‎کند نیازمند برنامه‎ریزی درست است.

وی ادامه داد: باید مسائل ریزتر برنامه‎ریزی شود و ضمن تعریف سناریو برای شرایط بحرانی، صف‎بندی لازم را برای اجرای درست آن اتخاذ کنیم.

 

سرپرست مدیریت بحران استان گلستان گفت: برای داشتن سیستم‌های ارتباطی متناسب در زمان بحرانی خصوصا زلزله، آتش‎سوزی‎، سیل و ... باید اولویت‎بندی درست داشته باشیم.

جمالی خاطرنشان کرد: برای اینکه از آسیب‎های جدی به تاسیسات زیرساختی جلوگیری کنیم باید سطوح دستیابی به امکانات سخت‎افزاری و نرم‎افزاری دستگاه‎های اجرایی به درستی و دقیق مشخص شود.

وی اضافه کرد: در این راستا باید اطلاعات دقیق از امکانات حوزه ارتباطات دستگاه‎های اجرایی مرتبط با شورای مدیریت بحران استخراج شود.

سرپرست مدیریت بحران استان گلستان گفت: اگر منابع و امکانات موجود دستگاه‎های اجرایی با برگزاری مانورها و تمرین‎های مستمر به آن جایگاه از آمادگی‎ها و هماهنگی‎ها برسد که خسارت‎ها به مردم و جامعه را در حوادث و شرایط بحرانی کاهش دهد ما به اهداف خود در این بخش دست یافتیم.

* نقطه‎ کور ارتباطی در سطح استان گلستان شناسایی شود

جمالی خاطرنشان کرد: کافی است در طول سال فقط یکبار از این امکانات به درستی استفاده و باعث شویم که صدمات جانی و مالی به مردم کاهش یابد در آن صورت می‎توانیم بگوییم بخشی از اهداف این شورا محقق شده است.

وی یادآور شد: ضمن بروزرسانی و تهیه بانک جامع اطلاعاتی امکاناتی که در اختیار داریم باید برنامه زمان‎بندی برای تمرین درست این امکانات داشته باشیم.

سرپرست مدیریت بحران استان گلستان با تاکید بر اینکه نقطه‎ کور ارتباطی در سطح استان گلستان شناسایی شود، گفت: ضروری است دکل‎های ارتباطی دستگاه‎های مختلف در سطح استان گلستان شیوه‎نامه استاندارد برای جلوگیری از اختلال در زمان بحران را تهیه کنند.

گفتنی است در این جلسه مدیرکل فناوری اطلاعات استان گلستان گزارشی از برنامه‌ها، اقدامات در دست اجرا و اهداف و سیاست‌های کارگروه ارتباطات و فناوری اطلاعات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان را عنوان  کردند و هر یک از اعضای به بیان نقطه نظرات خود در خصوص دستور کار جلسه پرداختند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار