از ۲۰ تا ۲۴ مرداد؛

مدیر حج و زیارت گلستان گفت: ۴ هزار زائر در قالب ۲۷ کاروان از (۲۰ تا ۲۴ مرداد) به سرزمین وحی اعزام می شوند.

اعزام ۴ هزار زائر گلستانی به سرزمین وحی/ خانم ۹۰ ساله مسن ترین زائر بیت الله الحرام

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ سیدعلی میرقاسم پور، مدیر حج و زیارت گلستان گفت : امسال شرایط برای اعزام 85 هزار نفر از حجاج  در سراسر کشور فراهم شده که از این تعداد سهم استان گلستان 4 هزار نفر در قالب 27 کاروان (19 کاروان اهل سنت و 8 کاروان شیعه) اعزام می شوند.

وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده از سوی سازمان حج و زیارت، تمامی پروازها سعودی بوده و همه 27 کاروان زائران گلستانی مدینه بعد هستند.

میرقاسم پور با بیان اینکه پروازهای مدینه بعد از 20 تا 24 مرداد صورت می گیرد، تصریح کرد: زائران بیت الله الحرام از طریق فرودگاه بین المللی گرگان به جده اعزام خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: مسن ترین زائر سرزمین وحی یک خانم 90 ساله از کاروان اهل تسنن گنبد و جوانترین آن نیز دختر خانم 16 ساله از کاروان گرگان است.

میرقاسم پور با بیان اینکه امسال زیرساخت های لازم برای زائران فراهم است و 12 جلسه آموزشی نیز برای کاروان ها پیش بینی شده است، اظهارداشت: کلاس های آموزشی نیز برای مدیران و عوامل کاروان و مجموعه نیز برگزار شده است.

وی افزود: امسال نیز همانند سال گذشته ویزای زائران به صورت الکترونیکی صادر خواهد شد.

مدیر حج و زیارت گلستان مدت اقامت زائران گلستانی در این سفر معنوی را بین 28 تا 37 روز عنوان کرد و گفت: مدت اقامت زائران در مدینه 6 شب و در مکه 25 شب است.

وی همچنین گفت: امسال از استان گلستان 4 مدیر مجموعه با ظرفیت 58 نفر مسئولیت هتل های مکه را برعهده دارند و در مکه مستقر هستند.

میرقاسم پور افزود: طبق قرارداد با بنیاد شهید امسال یکصد و 40 نفر از خانواده شهدا نیز به حج اعزام می شوند.

وی کمترین هزینه قیمت برای اعزام زائران را 14 میلیون و 500 هزار تومان و بیشترین آن را 17 میلیون و 500 هزار تومان اعلام کرد.

مدیر حج و زیارت گلستان گفت: شعار حج امسال «حج تحول روحی و اخلاقی، سبک زندگی دینی، عزت و کرامت انسانی» است.

وی یادآور شد: سال گذشته 7 هزار نفر از استان گلستان به حج اعزام شدند.

 

پایان پیام

 

ارسال نظر

آخرین اخبار