استاندار گلستان گفت که اجرای 100 طرح محوری برای توسعه استان برنامه دولت در این خطه شمالی است.

استاندار: گلستان 100 طرح محوری برای توسعه دارد

به گزارش گلستان 24 ؛ سیدمناف هاشمی چهارشنبه در نشست مسوولان حوزه اقتصادی و بخش خصوصی استان گلستان با حضور وزیر کشور اظهار کرد: در این میان 20 طرح اولویت مضاعف دارد چراکه تاثیر بیشتری بر توسعه استان دارد.

وی گفت: برای شتاب بخشیدن در اجرا و بهره برداری از این طرح های محوری تلاش می شود تا از اعتبار سرمایه گذاری بخش خصوصی کمک بیشتری گرفته شود.

وی پیگیری اجرایی شدن طرح گردشگری آشوراده، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در شتاب دهی به زهکشی 280 هزار هکتار زمین شمال گلستان، ایجاد بندرخشک و مجتمع پتروشیمی، پیگیری تصویب منطقه آزاد اینچه برون، ایجاد 150 تا 200 منطقه بوم گردی طی سال جاری، عملیاتی شده راه آهن گرگان - مشهد، برقی کردن راه آهن اینچه برون – گرمسار، خروج پادگان گرگان از شهر، تعیین تکلیف زباله در استان و توسعه پرورش میگو را از جمله طرح های محوری اولویت دار برشمرد.

وی با یادآوری ظرفیت های گلستان در حوزه های کشاورزی، گردشگری و صنعت گفت: نرخ بیکاری استان 12.3 درصد است که زیبنده منطقه نیست.

همچنین نماینده ولی‌فقیه در گلستان خواستار عمل رئیس جمهور به وعده‌هایش در سفر سال 93 به استان شد و گفت: دکتر روحانی چند قول از جمله اجرای طرح گردشگری آشوراده، زهکشی 280 هزار هکتار اراضی شمال گلستان و ایجاد راه‌آهن گرگان - مشهد را به مردم داد که هنوز به نتیجه نرسیده است.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی افزود: متاسفانه برخی از داخل استان هم مشکل‌تراشی می‌کنند و نمی‌گذارند پروژه ها به نتیجه برسد.

وی بدون اشاره بیشتر به این مانع تراشی ها اظهار کرد: برای امور مهم و کلان استان گلستان همت جمعی و عزم بالا نیاز است.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان با تاکید بر استفاده بیشتر از کمک بخش خصوصی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد با بودجه‌ دولت پروژه زهکشی در زمین های کشاورزی استان انجام شود 30 سال طول می‌کشد.

آیت الله نورمفیدی همچنین بر حمایت بیشتر از مرزنشینان تاکید کرد و گفت: بیشتر مرزهای کشور مشکلاتی دارد اما مرز گلستان مشکل (امنیتی) خاصی نداشته ولی اعتقاد دارم از مرزنشینان باید حمایت بیشتری صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه مردم در مرزهای استان مشکلات زیادی به ویژه در تامین آب شرب دارند گفت: از مسوولان می‌خواهم با همدلی بیشتر دعواهای سیاسی را کنار بگذارند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه سرسبزی بخشی از گلستان روی مشکلات استان سایه افکنده است، گفت: دو سوم مساحت منطقه را بیابان تشکیل می دهد و متاسفانه چوب سرسبزی یک سوم آن را می خوریم.

قره جه طیار افزود: وضعیت اقتصادی مردم بویژه در شمال استان گلستان خراب است و می طلبد مدیران دستگاه های اجرایی توجه ویژه ای به بهبود وضعیت معیشتی اهالی منطقه داشته باشند.

وی همچنین علت تاخیر در تصویب منطقه آزاد اینچه برون در صحن مجلس شورای اسلامی را بررسی دقیق مناطق ویژه اقتصادی اعلام و ابراز امیدواری کرد که این طرح محوری هرچه زودتر مورد تصویب و اجرا قرار گیرد.

وی آبرسانی به روستاهای شمال گلستان، آسان سازی قوانین تجارت چمدانی برای مرزنشینان، سرمایه گذاری در ممانعت از خشک شدن رودخانه اترک، زیر پوشش بردن والیبال گنبدکاووس توسط شهرداری و تعامل بیشتر منابع طبیعی با ساکنان مناطق مرزی را خواستار شد.

استان گلستان با بیش از 20 هزار کیلومتر مربع وسعت در شمال کشور یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت در 33 نقطه شهری و یک هزار و 75 روستا دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار