قائم‌مقام سازمان بسیج اساتید گفت: راه‌اندازی اندیشکده‌های تخصصی برای حل مسائل اساسی از جمله رویکردهای بسیج اساتید است و در حال حاضر بیش از ۴۰ اندیشکده در کشور راه‌اندازی شده است.

بیش از ۴۰ اندیشکده تخصصی در کشور راه‌اندازی شد

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ محمدرضا ابن الدین در بازدید از جزیره آشوراده اظهار داشت: برای استفاده از ظرفیت علمی اساتید بسیجی رویکرد راه‌اندازی اندیشکده‌های تخصصی را اجرا کرده‌ایم که بتوانیم از علم و تخصص اساتید بسیجی برای پیشبرد امور استفاده کنیم.

قائم مقام سازمان بسیج اساتید کشور تاکید کرد: بسیج اساتید کشور افتخار دارد که در 40 سال گذشته برای به میدان آوردن بسیجیان استاد روحیه بسیجی را با رویکرد استفاده از ظرفیت علمی در خدمت کشور و انقلاب به کار گرفته و یکی از این رویکرد راه‌اندازی و تامین اندیشکده‌های علمی و تخصصی برای حل مسائل اساسی است.

وی تصریح کرد: در استان گلستان اندیشکده زیست بوم و تغییر اقلیم آبزیان با رویکرد مطالعه روی خلیج گرگان راه‌اندازی شد و در این اندیشکده اساتید بسیجی به کارگیری می‌شوند تا روی زیست‌بوم و تغییر اقلیم آبزیان خلیج گرگان مطالعه کنند و راهکارهایی را برای حفظ این ذخیرگاه با ارزش ارائه دهند و شرایط خوبی را برای نسل آینده فراهم کنند.

قائم مقام سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به اینکه این راهکارها در اختیار کارگزاران نظام قرار می‌گیرد و برای حل مشکلات استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: بسیج اساتید مطالبه‌اش، مطالبه به‌حق و عمومی است و برای این احقاق حق مطالعات انجام می‌دهد هر چند ممکن است این مطالعات یک نسل طول بکشد اما این کار را با همه توان خود انجام می‌دهند.

ابن‌الدین با بیان اینکه سازمان بسیج اساتید در استان از حاکمیت با هر گرایش سیاسی کمک می‌کند تا در ماموریتش موفق باشد، اظهار داشت: سازمان بسیج اساتید از ظرفیت آموزشی یک اساتید و پژوهشگران تربیت یافته برای حل مشکلات استان بهره می‌گیرد و این راهی است که بسیج اساتید برای گسترش فرهنگ بسیجی در دهه 50 انقلاب در جهان و استان بهره خواهد برد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر 40 اندیشکده در کشور فعال داریم که انتظار داریم تا پایان سال این تعداد به 100 اندیشکده برسد و تاکنون 45 هزار استاد ثبت‌نام کرده و در سامانه بسیج اساتید کشور داریم.

قائم مقام سازمان بسیج اساتید کشور ادامه داد: در حال حاضر 35 هزار نفر از اساتید ثبت‌نامی عضو رسمی و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم هستند و در حال حاضر 720 کانون در دانشگاه‌های کشور داریم که در هر کانون از 10 تا 100 استاد بسیجی برای پیشبرد کارهای خود بهره می‌گیرند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار