رئیس سازمان نظام مهندسی جهاد کشاورزی گلستان:

رئیس سازمان نظام مهندسی جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: متاسفانه فاصله‌ای بین اعضا و سازمان نظام مهندسی ایجاد شده است که باید در این زمینه آسیب‌شناسی صورت گیرد تا ارتباط بین اعضا با سازمان نظام مهندسی نزدیک‌تر شود.

از دوری 80 درصدی اعضا با سازمان نظام مهندسی تا عدم ایجاد شغل پایدار/ عضویت بیش از 8 هزار فارغ‎التحصیل بخش کشاورزی گلستان در سازمان نظام مهندسی

به گزارش گلستان ۲۴ ؛  سازمان نظام مهندسی از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است و بالغ بر 8 هزار و 300 نفر فارغ‌التحصیل کشاورزی هستند که در سازمان نظام مهندسی استان گلستان عضو هستند.

اعضای نظام مهندسی در سطح استان گلستان در قالب 22 رشته کشاورزی هستند که بالغ بر 8 هزار و 300 نفر در حال حاضر عضو سازمان نظام مهندسی استان گلستان هستند که متاسفانه در این سالها بین اعضای نظام مهندسی با سازمان جدایی اتفاق افتاده است.

در حال حاضر کسانی کارت نظام مهندسی خود را تمدید کردند که از این سازمان خدمات دریافت کردند و مشغول کار هستند که یا مجوز صدور سم را دریافت کردند و یا کارگزاری کود دارند یا مجوز مرغداری دارند و در مجموع شاید هشتاد درصد اعضای نظام مهندسی به آن صورت که باید ارتباط با سازمان نظام مهندسی استان گلستان ندارند.

باید در این زمینه آسیب‌شناسی صورت گیرد تا ارتباط بین اعضا با سازمان نظام مهندسی رابطه نزدیک‌تری شود یکی از دلایلی که باعث دوری بین اعضا و سازمان نظام مهندسی شده عدم ایجاد شغل پایدار برای اعضای نظام مهندسی است.

حسین عابدی امشب با گرامیداشت هفته نظام مهندسی در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است.

فارس: در سازمان نظام مهندسی استان گلستان چه تعداد از فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی عضو هستند؟

عابدی: بالغ بر 8 هزار و 300 نفر فارغ‌التحصیل کشاورزی در سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی استان گلستان عضو هستند و دارای کارت نظام مهندسی‌اند.

فعالیت‌هایی در قالب برون‌سپاری برابر اصل 44 از دستگاه اجرایی خصوصا سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان می‌گیرند و کارها را به دست کارشناسان جهادکشاورزی که متخصص این کار هستند واگذار می‌شود و می‌توانیم اشتغال پایداری در این بخش برای فارغ‌التحصیلان بخش ایجاد کنیم.

در خصوص واگذاری و برون‌سپاری دستگاه اجرایی باید همراه و همگام باشند و در قالب اصل 44 وظیفه‌مندی‌های غیر حاکمیتی را به سازمان نظام مهندسی واگذار کنند تا بتوانیم برای فارغ‌التحصیلان کشاورزی شغل ایجاد کنیم.

 فارس: با توجه به منحل شدن انتخابات شورای سازمان نظام مهندسی کشاورزی این انتخابات به چه زمانی موکول شد؟

عابدی: یکم تیرماه جاری انتخابات شورای نظام مهندسی برگزار شد ولی به دلیل به حد نصاب نرسیدن آرا انتخابات به مرحله دوم کشیده شد و برگزاری انتخابات در مرحله دوم در تاریخ 22 تیرماه جاری برگزار می‌شود.

کم و کاستی‌هایی در روز برگزاری انتخابات اعضای شورای سازمان نظام مهندسی استان گلستان وجود داشت تلاش می‌کنیم در مرحله دوم انتخابات این کم و کاستی‌ها مرتفع شود و شاهد برگزاری یک انتخابات خوب و پرشوری در استان گلستان باشیم.

انتظار داریم فعالان نظام مهندسی که عضو نظام مهندسی هستند ولی کارت نظام مهندسی آنها تمدید نشده است نسبت به تمدید کارت خود اقدام کنند.

 فارس: در صورتی که برخی از اعضای سازمان نظام مهندسی موفق به تمدید کارت نظام مهندسی خود نشدند برای انتخاب در انتخابات شورا تا چه زمانی مهلت دارند تا نسبت به تمدید کارت خود اقدام کنند؟ آیا از تخفیف قیمت برای تمدید کارت نظام مهندسی برخوردار خواهند شد؟

عابدی: اعضای نظام مهندسی که کارت عضویت آنها تمدید نشده در صورتی که نسبت به تمدید کارت خود تا 16 تیرماه اقدام کنند از تخفیف 50 درصدی سازمان نظام مهندسی برخوردار می‌شوند.

در انتخابات اعضای شورای نظام مهندسی استان گلستان هفت نفر به صورت انتخابی و چهار نفر انتصابی خواهند بود که هفت نفر انتخابی در روز 22 تیرماه جاری توسط اعضای سازمان نظام مهندسی استان گلستان انتخاب می‌شوند.

چهار نفر انتصابی توسط دانشگاه علوم کشاورزی(یک نفر)، مدیرکل محیط زیست استان گلستان(یک نفر)، و (دو نفر از اعضای نظام مهندسی) از طریق سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان انتخاب خواهند شد که در مجموع 11 فر به عنوان اعضای شورای نظام مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان منتخب می‌شوند.

اعضای نظام مهندسی در سطح استان گلستان در قالب 22 رشته کشاورزی هستند که بالغ بر 8 هزار و 300 نفر در حال حاضر عضو سازمان نظام مهندسی استان گلستان هستند که متاسفانه در این سالها بین اعضای نظام مهندسی با سازمان جدایی اتفاق افتاده است.

ما می‌توانستیم در بحث خدمات با مکان‌های رفاهی، ورزشی، رستوران‌ها و غیره برای اعضای سازمان نظام مهندسی قراردادهایی ببندیم که حداقل کاری که می‌توانستیم انجام دهیم اگر شخصی با کارت عضو نظام مهندسی به مکان‌هایی که با سازمان نظام مهندسی قرار داد بسته بود مثلا از 20 درصد تخفیف برخوردار می‌شد این امر باعث نزدیک شدن اعضا با سازمان نظام مهندسی می‌شود.

 فارس: چه عاملی باعث دور شدن اعضا با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع‌طبیعی شد؟ آیا عدم ایجاد شغل پایدار برای اعضای سازمان می‌تواند باعث دور شدن بین اعضا و سازمان نظام مهندسی شود؟

عابدی: در حال حاضر کسانی کارت نظام مهندسی خود را تمدید کردند که از ما خدمات دریافت کردند و مشغول کار هستند که یا مجوز صدور سم را دریافت کردند و یا کارگزاری کود دارند یا مرغداری دارند شاید هشتاد درصد اعضای نظام مهندسی به آن صورت ارتباط با سازمان نظام مهندسی استان گلستان ندارند.

باید در این زمینه آسیب‌شناسی صورت گیرد تا ارتباط بین اعضا با سازمان نظام مهندسی رابطه نزدیک‌تری شود یکی از دلایلی که باعث دوری بین اعضا و سازمان نظام مهندسی شده عدم ایجاد شغل پایدار برای اعضای نظام مهندسی است.

ما زمانی می‌توانیم برای اعضای نظام مهندسی شغل پایدار ایجاد کنیم که در قالب برون‌سپاری و در قالب اصل 44 وظیفه‌مندی واگذار شود یعنی در پروژه‌های آب و خاک یک حساسیت بسیار بالایی داریم یا در امور اراضی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستیم که در وضعیت غیرحاکمیتی می‌توانیم شغل‌های بسیار خوبی را برای اعضای سازمان نظام مهندسی ایجاد کنیم.

در راستای واگذاری 2 هکتار زمین برای احداث گلخانه اقداماتی را انجام دادیم که احداث گلخانه می‌تواند یک سرمایه‌گذاری برای سازمان نظام مهندسی به شمار برود و شغل‌هایی را در این زمینه برایش ایجاد کنیم و یا سایت میگو در گمیشان و ... در حال اقدام هستیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار