مواضع انقلابی و شفاف اصلاح‌طلبان گنبدی در نشست هم‌اندیشی احزاب

جمعی از اصلاح‌طلبان گنبدکاووس در جلسه هم‌اندیشی با مسوولان اجرایی شهرستان ضمن اتخاذ مواضعی انقلابی و شفاف از غیرحزب‌اللهی و غیرانقلابی خواندن آنها ابراز گلایه کردند.

بریده باد دست اصلاح‌طلبی که به دنبال براندازی باشد/ ما هم برای انقلاب شهید، جانباز و مدافع حرم داده‌ایم

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ شهرستان گنبدکاووس شاید در اذهان عموم مردم ایران زمین به دلیل تنوع اقوام و مذاهب ساکن در آن مشهور باشد اما کمتر کسی است که بر این نکته واقف باشد بالغ بر 20 گروه و حزب سیاسی در گنبدکاووس فعالیت می‌کنند و در بزنگاه‌های سیاسی از جمله انتخابات، شور و نشاط باشکوهی به دلیل فعالیت پرحجم این گروه‌ها شهر را فرا می‌گیرد که بسیار دیدنی خواهد بود.

جمعی از اصلاح‌طلبان گنبدکاووس که در سال‌های اخیر بیش از رقبای سیاسی خود یعنی اصولگرایان در گنبدکاووس فعالیت رسمی و مشهود داشته‌اند در نشست هم‌اندیشی با مسوولان اجرایی شهرستان گنبدکاووس نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را نسبت به مسائل شهری و برخی مسائل کلان سیاسی ارائه کردند که برخی از مواضع انقلابی و شفاف آنها پیرامون مسائل سیاسی بار دیگر نشان داد که دشمنان نظام و انقلاب اسلامی باید خیال خام همراهی برخی جریانات سیاسی و اجتماعی با سیاست‌های آنها در کشورمان را با خود به گور ببرند.

دبیر حزب اعتدال و توسعه در گنبدکاووس در این نشست با اشاره به اینکه بعد از انتخابات توسط دولت مورد بی‌مهری قرار گرفتیم، گفت: بعد از اتمام انتخابات و روی کار آمدن دولت هر قدر رزومه برای مسوولان کشوری و استانی بردیم هیچ مسوولیتی را به اعضای حزب ما واگذار نکردند و ما عملا شرمنده اعضایی شدیم و با جان و دل برای پیروزی دولت تلاش کردند.

احمد گل‌افشان با اشاره به اینکه نگاه همه مسوولان باید نسبت به نقد تغییر کند، اظهار کرد: متاسفانه در برخی از ادارات و نهادها هرچه نقد کنیم بیشتر منفور شده و برخوردها با شما تغییرات محسوسی خواهد کرد.

دبیر مجمع وفاق و توسعه شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه حرکت احزاب باید مترادف با پاسخگویی باشد، افزود: نقش تعیین کننده در معادلات سیاسی باید بر عهده احزابی باشد که خود را نسبت به مردم پاسخگو دانسته و به صورت شفاف با مردم گفت‌و‌گو می‌کنند.

احمد جوادی با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی اقوام در گنبدکاووس بر خلاف همه اصول دموکراسی به «یاشولی‌گری» و ریش سفیدی روی می‌آورند، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که یاشولی‌گری و ریش سفیدی هر دو مانع از تحقق وحدت بوده و خود دلیل روشنی بر تفرقه‌انگیزی و عدم وحدت خواهد بود.

وی با بیان اینکه وحدت با اصولگرایان از سوی اصلاح‌طلبان هیچ ایرادی ندارد، اضافه کرد: ما از هرگونه وحدت احزاب و گروه‌های سیاسی استقبال می‌کنیم اما متاسفانه برخی از این گروه‌ها ما را غیرانقلابی دانسته و اصلا حاضر به گفت‌و‌گو با ما نیستند که با این افراد نمی‌توان به وحدت رسید.

نائب رئیس شورای شهر گنبدکاووس با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین ضعف احزاب در کشور ما فقدان شفافیت در سیاست فعالیت‌هاست، ادامه داد: ما معتقدیم احزاب باید در اتاق شیشه‌ای فعالیت کنند و تمام عملکرد آنها به صورت شفاف در معرض دید و قضاوت مردم قرار بگیرد.

عارف گرگانی با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم شهرستان گنبدکاووس به انزوا برود، تصریح کرد: خواسته ما این است که بزرگان و فعالان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان، مجمع گنبدکاووس را با حضور ریش سفیدان، سیاسیون راست و چپ، معتمدان و همه متنفذین برای توسعه این شهرستان بزرگ راه‌اندازی کنند.

عضو شورای مرکزی مجمع دانشجویان و دانش‌آموختگان شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه ضعف فعالیت سیاسی در گنبدکاووس به دلیل فقدان خانه احزاب است، تاکید کرد: خانه احزاب فرصتی است برای رشد و نمو فعالیت‌های موثر سیاسی خواهد بود که دارای خروجی مشخص نیز باشد.

سید مهدی سیدکلاته با اشاره به اینکه جوان امروز به دنبال دیدن نتایج فعالیت حزبی است، گفت: ما در جریان اصلاح‌طلبی خواسته ما این است برای به نتیجه رسیدن گفت‌و‌گوها میان احزاب برای توسعه شهر اصولگراها اصلاح‌طلبان را غیر حزب‌اللهی ندانند زیرا اصلاح‌طلبان هم شهید، جانباز و مدافع حرم تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

دبیر انجمن اسلامی معلمان شهرستان گنبدکاووس در این نشست با انتقاد از عدم توجه به احزاب و گروه‌های سیاسی بعد از انتخابات، افزود: ما فقط دوبار در دوره دکتر روحانی دورهم جمع شدیم، یک بار آمدن ایشان و این بار که خدا به خیر بگذراند.

محمد کرامتلو شناسنامه‌دار شدن احزاب را تنها راهبرد خروج از وضعیت فعلی دانست و خاطرنشان کرد: نکته مهمی که باید همه آن را از عمق وجود قبول داشته باشم این است که اصلاح‌طلب و اصولگرایی که حزب‌اللهی نباشد به درد کشور نمی‌خورد و قطعا با صدای بلند می‌گوئیم بریده باد دست اصلاح‌طلبی که به دنبال براندازی باشد.

وی با بیان اینکه ما اصلاح‌طلبیم اما به اصول پایبند هستیم، اضافه کرد: برای پیشرفت و توسعه شهرستان گنبدکاووس لازم است تا احزاب همدیگر را نفی نکنیم و به تعاریف مشترک برسیم.

دبیر حزب کارگزاران سازندگی در گنبدکاووس با تاکید بر اینکه ما همه دغدغه‌داران نظام هستیم، ادامه داد: نماینده مجلس از ظرفیت احزاب برای چانه‌زنی ملی استفاده کند و ایشان و سایر مسوولان بدانند که اگر احزاب و فعالان سیاسی خانه‌نشین شوند جامعه فلج می‌شود.

محمدرضا شهرکی با اشاره به اینکه استفاده از همه اقوام و مذاهب در احزاب ضروری است، گفت: استفاده ابزاری از احزاب در زمان انتخاب خدشه به شخصیت همه ماست و قطعا هیچ‌کس آن را برنخواهد تافت.

عضو شورای مذهبی شاخه جوانان حزب کارگزاران سازندگی در استان گلستان با تاکید بر اینکه جایگاه احزاب باید در همه صحنه‌ها دیده شود نه فقط در انتخابات، تصریح کرد: احزاب باید سیستماتیک شده و قدرت سیاسی باید بر مبنای احزاب شکل بگیرد تا پاسخگویی نهادینه شود.

علیرضا شاطری حضور مدیران با رابطه، فساد و رانت در عرصه مدیریت را شایسته گنبدکاووس ندانست و اضافه کرد: عملکرد مدیران اجرایی شهرستان رابطه مستقیم با کاهش یا افزایش اعتماد مردم به دولت دارد و انتظار ما درخشش مدیران در این عرصه است.

دبیر حزب ترقی و پیشرفت در گنبدکاووس با بیان اینکه احزاب باید پایگاه اجتماعی داشته باشند، گفت: طائفه‌گری‌ها آسیب زننده به تعاملات اجتماعی است و همین موضوع باعث شده تا امروز شهردار دغدغه‌اش ادای دین به کسانی است که او را گمارده‌اند.

مزدک بهروش عبور از قومیت را نخستین شرط دموکراسی دانست و گفت: امیدواریم گنبدی‌ها روزی را ببیند که فعالان سیاسی و اجتماعی آنان از قومیت عبور کرده باشند و بتوانند بر اساس شایستگی‌ها و توانمندی‌های افراد و گروه‌ها تصمیم بگیرند.

انتهای پیام/8301

 

ارسال نظر

آخرین اخبار