با شعار «هر چه دارم از تو دارم یا علی ابن موسی الرضا (ع)»

دبیر جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید استان گلستان گفت: خدام رضوی در قالب کاروان زیر سایه خورشید 23 تیرماه ساعت 22 وارد فرودگاه بین المللی گرگان می‌شود.

کاروان «زیر سایه خورشید» وارد استان گلستان می‌شود/ افتتاح «المان ضامن آهو» در خیابان امام رضا (ع) گرگان

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ سیدحسام بنی فاطمه ظهر امروز در نشست خبری یازدهمین دوره جشن‌های مردمی بین‌المللی زیر سایه خورشید اظهار کرد: کاروان زیر سایه خورشید 313 برنامه در استان گلستان خواهند داشت این برنامه‌ها در قالب 40 عنوان به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی در 14 شهرستان، 28 شهر و 40 روستای محروم برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: سه گروه شمس الشموس در مرکز استان گلستان، غریب الغربا در غرب و معین الضعفا در شرق استان گلستان استقرار خواهند یافت هر کاروان شامل سه خادم، یک روحانی و یک مسوول گروه است.

دبیر جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید استان گلستان افزود: گروه شمس‌الشموس در شهرستان‌های علی‌آبادکتول، گرگان و رامیان حضور می‌یابند، گروه غریب‌الغربا در شهرستان‌های بندرترکمن، بندرگز، گمیشان، آق‌قلا و کردکوی استقرار دارند و گروه معین الضعفا در شهرستان‌های مینودشت، آزادشهر، گنبدکاووس، کلاله، مراوه‌تپه و گالیکش مستقر می‌شوند.

بنی‌فاطمه با اشاره به اینکه جشن متمرکز استانی زیر سایه خورشید یکشنبه 31 تیرماه برگزار می‌شود، ابراز کرد: این جشن در محل چهارشنبه بازار همراه با مراسم نورافشانی خواهد بود قرار است خطبه عقد یک زوج معلول در این مراسم خوانده شود، گروه موسیقی سنتی سریال پایتخت در این جشن حضور دارند.

وی از برگزاری مسابقه، اهدای جوایز، اعزام به سفرهای زیارتی مشهد مقدس و کربلا، اهدای 330 جهیزیه به زوجین محروم، اهدای کارت هدیه به بیماران صعب العلاج، توزیع بسته‌های حمایتی، حضور پزشکان و ویزیت رایگان در قالب برنامه طب الرضا (ع) همزمان با دهه کرامت در این استان خبر داد.

دبیر جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید استان گلستان در خصوص دیگر برنامه‌های حضور این کاروان در استان گفت: برنامه «دستان توانگر ایرانی» با توجه به شعار سال در محل بازارهای محلی و سنتی به اجرا درمی‌آید، ایجاد غرفه‌های بومی و محلی، سرکشی از کارخانجات و شرکت‌های دانش بنیان جزو برنامه‌های پیش بینی شده است.

بنی‌فاطمه از دیگر برنامه‌های ویژه این کاروان را «تولد دوباره من» در مراکز اعتیاد و دیدار با بهبود یافتگان عنوان کرد و افزود: یکی از دغدغه‌های ما این بود تا برنامه‌ها به صورت کیفی باشد و از تکراری بودن آن پرهیز شود.

وی با اشاره به 21 تیرماه گرامیداشت هفته عفاف و حجاب گفت: جشن‌های ویژه‌ای برای دختران تحت عنوان شکوفه‌های نور خواهیم داشت، «عروسک قشنگ من» ویژه دختران پیش دبستانی از دیگر برنامه‌ها است که با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از سنین نونهالی برنامه‌ریزی شده است.

دبیر جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید استان گلستان بیان کرد: گلریزان مهربانی با هدف ازدواج آسان و کمک به زوجین محروم به صورت متمرکز در شهرستان‌های گرگان و گنبدکاووس انجام می‌شود که 2 میلیون کمک بلاعوض برای جهیزیه، 5 میلیون تومان تسهیلات خرید کالا و جشن عروسی ارائه می‌شود.

بنی‌فاطمه از ایجاد یک المان رضوی با عنوان «ضامن آهو» در گرگان خبر داد و گفت: این یادمان در ابتدای خیابان امام رضا (ع) همزمان با حضور خدام رضوی در روز چهارشنبه 27 تیرماه افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار