مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: هرساله افزایش دما، نوسانات و قطعی برق باعث تلفات و مشکلات مرغداری‌های استان می‌شود.

افزایش دما و قطعی برق / تلفات و مشکلات مرغداری‌های گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛ هلاکو مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: با توجه به نوسانات انرژی و اجرای قطع روزانه برق؛ صاحبان واحد‌های مرغداری استان برای کاهش خسارت و آسیب‌های احتمالی با تهیه مولد برق و دیگر تجهیزات لازم، آمادگی داشته باشند.

هلاکو افزود: هرساله در فصل تابستان به علت افزایش دمای هوا، نوسانات و قطعی برق، تلفات و مشکلاتی برای واحد‌های مرغداری ایجاد می‌شود که این مساله ضرورت توجه بیشتر برای بیمه و تامین تجهیزات را نشان می‌دهد.

هلاکو به تلفات و خسارت وارد شده به مرغداری روستای تازه آباد از توابع شهرستان آق قلا در شمال استان به دلیل قطع برق بود افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد که حدود ۱۵ هزار قطعه مرغ در این واحد تلف شده اند که این واحد می‌تواند با پیگیری بخشی از خسارت وارد را دریافت کند.

وی ادامه داد: مدیران واحد‌های مرغداری باید در هنگام خرید نسبت به بیمه بودن جوجه اطمینان داشته باشند، اما برخی از آنان به علت ارزان بودن جوجه‌های بدون بیمه؛ اقدام به خرید آن می‌کنند.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی گلستان با توجه به مشکلات و قطعی برق در استان گفت:: واحد‌های مرغداری در چنین شرایطی باید مجهز به موتور برق باشند تا تهویه‌ها و لوازم برقی مربوطه از کنترل و مدار خارج نشود.

هلاکو در خصوص کمک امور طیور جهاد کشاورزی هم گفت: در گذشته صندوق پرداخت خسارت فعالیت داشت، اما پس از فعال شدن بیمه، این صندوق جمع آوری شد و اینک می‌توانیم در زمینه سرمایه در گردش و تسهیلات بانکی و دریافت خسارت از بیمه به این واحد مرغداری کمک کنیم.

در استان گلستان هم اینک حدود ۲۰۰ واحد مرغداری وجود دارد.

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار