مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: با توجه به ضریب تبدیل خوراک طیور به گوشت مرغ در مرغداری های استان هم اینک پرورش مرغ گوشتی در این استان با صرفه تر از دیگر مناطق کشور است.

تولید مرغ در گلستان با صرفه تر از دیگر مناطق است

به گزارش گلستان 24 ؛ غلامعلی هلاکو روز دوشنبه اظهارداشت: اکنون ضریب تبدیل خوراک طیور به گوشت مرغ در مرغداری های استان به ازای هر یک کیلو و800 گرم، یک کیلوگرم گوشت بوده، در حالی که میانگین کشوری به ازای دو کیلو و 9 گرم، یک کیلوگرم گوشت مرغ است.

وی اقلیم مناسب، استفاده از تکنولوژی در پرورش، کمتر بودن تلفات پرورش (4 درصد درگلستان و میانگین کشوری 9 درصد)، پایین بودن دوره پرورش (43 روز در گلستان و میانگین کشوری 51 روز) و ارائه تسهیلات بانکی و سرمایه در گردش را از دیگر شاخص های پرورش طیور در استان برشمرد.

به گفته وی در تابستان امسال بیش از 200 واحد مرغداری استان جوجه ریزی برای پرورش مرغ گوشتی داشتند.

هلاکو همچنین از پرورش دهندگان مرغ استان خواست که مرغ تولیدی را در وزن 2کیلو و 300گرم تا 2 کیلو و 500گرم به بازارعرضه کنند تا ضمن صرفه جویی در مصرف خوراک، از خطرات افزایش دما هم تولیدات آنها مصون بماند.

به گفته وی 85 درصد خوراک طیور شامل دانه ذرت و کنجاله وارداتی است.

طیق گزارش اسفند ماه 96 معاونت بهبود تولید دامی جهادکشاورزی گلستان 966 مزرعه پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت بیش از 28 میلیون قطعه در سال دارد که 7 درصد ظرفیت کشوری را شامل می شود.

براساس این گزارش؛ ارزش تولیدات این صنعت در استان افزون بر 21 هزارمیلیارد ریال است که بیش از 30درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی این منطقه را شامل می شود.

صنعت طیور گلستان به عنوان زنجیره تولید بخش مهمی از اقتصاد کشاورزی استان را شامل می شود، واحدهای مرغداری، صادرات مرغ و فرآورده های آن، توسعه صنایع تولید خوراک طیور، مرغ مادر، جوجه یکروزه و مزارع پرورش نیمچه گوشتی به عنوان سرمایه مطلوبی در حوزه تولید، تجارت و صادرات این صنعت است.

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار