رتبه استان گلستان در کنکور از جایگاه هشتم در سال ١٣٩٠ به رتبه ٢٦ در سال ١٣٩٦کاهش یافته و منتظر نتایج بدست آمده در کنکور ١٣٩٧ تا شاهد هنرنمایی متولیان تعلیم و تربیت استان باشیم .

سل کشی علمی در استان گلستان با نظام آموزش و پرورش نادرست

به گزارش گلستان 24 ؛ یکی از مدیران میانی استان گلستان طی یادداشتی ارسالی برای سایت گلستان  از دغدغه هایش در بخش آموزش و پرورش گفته است : "امروزه منابع تنها شامل سرمایه، زمین، ماشین آلات و تجهیزات نمی شود، بلکه سنگ بنای تولید نسل آینده بر تأکید و توجه به اطلاعات، مدیریت دانش و توجه ویژه به مسئله آموزش افراد خواهد بود.

از اینرو است که افرادی که در عصر اطلاعات، دانایی را در اختیار دارند، بیشترین سهم از تولید را به خود اختصاص داده اند؛ زیرا نه تنها نوآوری شرط موفقیت است، بلکه بیشترین کوشش ها و تلاش ها در این راستا صورت می گیرد تا آنان از این دانایی استفاده کنند و قدرت جوامع نیز مبتنی بر دانایی است.

برهمین اساس علت ابرقدرت شدن احتمالی اروپا، یکی کردن قدرت تحقیق و توسعه و جمع آوری توان اطلاعاتی و دانایی خود در زمینه پیشرفت و تکنولوژی است. بنابراین، اگر خواهان کاهش شکاف توسعه ای کشورمان با کشورهای توسعه یافته صنعتی هستیم، چاره ای جز این نداریم که بپذیریم عصر وابستگی ثروت کشور به مواد خام به پایان رسیده است و کشوری که با ذهنیت جامعه ی سنتی و حتی صنعتی با پدیده ی عصر حاضر رو به رو شود، می تواند از نابودی سریع خود در مقابل رقبا اطمینان داشته باشد.

پس باید روی انسان ها سرمایه گذاری کرده، بستری فراهم نماییم که نیروهای خلاق، نوآور و کارآفرین از مغز خود استفاده موثرتری کنند و دانش را که ماده ی حیاتی توسعه در عصر ارتباطات و اطلاعات است، تولید کنند.

این دقیقا همان چیزی است که سیستم آموزش و پرورش که خود خالق و آفریننده آن بوده، بدان پاییند نیست و در تلاشی وصف ناشدنی کمر همت به نسل کشی جوانان و فرزندانش در استان گلستان  بسته است و با راه اندازی طرح های منسوخ شده کلاس های "طرح کنکور" در مدارس دولتی و غیردولتی، به حاشیه کشانیدن دانش آموزان و افزایش میزان استرس ایشان، در اقدامی محیرالعقول توانسته است، رتبه استان گلستان در کنکور را از جایگاه هشتم در سال ١٣٩٠ به رتبه ٢٦ در سال ١٣٩٦کاهش داده- منتظر نتایج بدست آمده در کنکور ١٣٩٧ هستیم تا شاهد هنرنمایی متولیان تعلیم و تربیت استان باشیم- و خود که متولی آموزش و پرورش نسل های آینده است، عامل تخریب زیرساخت های اجتماعی و انسانی استان باشد.

جای دارد، استاندار محترم گلستان، مسئولین سیاستگذاری و برنامه ریزان عالی استان، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه و جماعات نسبت به این اتفاق ناخوشایند واکنش نشان داده و هریک به سهم خویش نسبت به جلوگیری از این نسل کشی و تخریب زیرساخت های اجتماعی استان بکوشند، تا شاید نظام حاکم بر آموزش و پرورش استان گلستان در فرصت پیش روی باحذف کلاس های طرح کنکور در مدارس دولتی و غیردولتی و با تکیه بر دانش کارآفرینان بخش خصوصی و متخصصین بخش آموزش از هدررفت منابع و فرصت سوزی های گذشته جلوگیری بعمل آورده و خانواده ها و فرزندان ایشان که سرمایه های انسانی و جاودان کشور هستند، را تنها به عنوان منابع مالی تامین هزینه هایشان درنظر نداشته باشند.

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار