رئیس سازمان صنعت ومعدن گلستان از افزایش تسیهلات پرداختی به صنایع گلستان در سال جدید خبر داد

نشست خبری رییس صنعت معدن گلستان /از افزایش تسهیلات تا واحد‌هایی که دوبار تسهیلات رونق گرفتند

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ قوانلو رئیس صنعت و معدن گلستان صبح امروز در نشستی خبری گفت:: در سال جاری ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح رونق تولید به واحد‌های تولیدی پرداخت می‌شود البته روند پرداخت تسهیلات در سال‌های گذشته هم صعودی بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۷۷ میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های تولیدی پرداخت شد افزود: این میزان نشان دهنده رشد ۸۰ درصدی پرداخت تسهیلات در طرح رونق تولید نسبت به دو سال گذشته است.

وی گفت: همچنین در سال جدید تا کنون ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات طرح توسعه پرداخت شده است.

وی همچنین با به اشاره به بهره برداری پروژ‌های مهم استان گفت: با حضور وزیر صنعت و معدن در هفته آینده دو طرح رونق توسعه واحد تولیدی آریا و بنیان پلیمر افتتاح و طرح توسعه صبا کلنگ زنی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه عده‌ای انتقادات ناجوانمردانه‌ای را در فضای مجازی متوجه لیست منتشرشده مطرح کرده‌اند، افزود: یکی از مسائلی که درباره این لیست منتشر شده مبلغ تسهیلاتی است که به کارخانه صنعتی طلای سفید به مبلغ ۳۴ میلیارد تومان پرداخت شده است، این واحد سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان فروش دارد و طبق قانون می‌تواند ۶۰ درصد فروش خود را تسهیلات سرمایه در گردش برخوردار شود.

وی همچنین افزود: این واحد صنعتی سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان هم تسهیلات سرمایه در گردش از بانک‌ها دریافت می‌کند که بخشی از آن فقط در قالب تسهیلات رونق تولید بوده است.

وی درباره اینکه چرا یک واحد تولیدی دوباره تسهیلات رونق تولید دریافت کرده است، گفت: برخی از واحد‌ها علاوه بر پروانه بهره‌برداری، طرح توسعه هم دارند که می‌توانند برای هرکدام یکبار از این تسهیلات برخوردار شوند در این زمینه علاوه بر کارخانه طلای سفید، واحد‌های زیاد دیگری هم در این لیست قرار دارند که اینگونه تسهیلات دریافت کرده‌اند.

قوانلو درخصوص اشتغال ایجاد شده از محل پرداخت تسهیلات رونق تولید اضافه کرد: این تسهیلات که به عنوان سرمایه در گردش به واحد‌های تولیدی پرداخت می‌شود، قرار نیست اشتغالزایی جدید داشته باشد بلکه باید منجر به تثبیت اشتغال شود.

وی درخصوص نظارت بر نحوه پرداخت و هزینه کرد تسهیلات از سوی واحد‌های نظارتی افزود: اکیپ نظارتی با حضور نماینده استانداری، نماینده اداره اطلاعات، صنعت و معدن، اداره کار، تأمین اجتماعی، جهادکشاورزی و ... وجود دارد که برنحوه تسهیلات نظارت می‌کند. طبق گزارش نهاد‌های نظارتی انحراف تسهیلات در سال ۹۵ حدود ۵ درصد بود. از تسهیلات امسال هم ۱۱۳ واحد تولیدی که وام دریافت کرده اند، مورد بررسی و نظارت قرار گرفتند که تاکنون گزارشی در زمینه انحراف تسهیلات ارائه نشده است.

قوانلو گفت:، اما در سال ۹۵ برخی واحد‌هایی مانند شرکت ماهان پاک، نگین پودر و خوشپخت زرین آزادشهر تسهیلات دریافت کردند، اما در محل خود هزینه نکردند و اخطار‌های لازم به آن‌ها داده شد.

وی افزود: در صورت موافقت استاندار لیست تسهیلات سال ۹۵ هم بر رو.‌ی سایت منتشر خواهیم کرد و حتی گزارش نهاد‌های نظارتی را هم بارگذاری می‌کنیم تا همه شهروندان از آن مطلع شوند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار