فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: با توجه به توجه و تمرکز دولت ترکمنستان به مختومقلی فراغی می‌توان از این ظرفیت برای توسعه مناسبات فرهنگی, اجتماعی و هنری بهره جست.

مراسم بزرگداشت محتومقلی فراغی با مشارکت کشور ترکمنستان برگزار شود

به گزارش گلستان ۲۴ ؛‌ عبدالقدیر کریمی شامگاه جمعه در دیدار با مدیرکل ارشاد استان گلستان در گنبدکاووس اظهار داشت: کشور ترکمنستان توجه ویژه به شاعر نامی ترکمن مختومقلی فراغی دارد و ما می‌توانیم از این فرصت و ظرفیت حتی در مناسبات سیاسی و دیگر حوزه‌های اصلی بین ایران و ترکمنستان استفاده کرده و ارتباط بیشتری را در مناسبات مختلف ایجاد کنیم.

وی افزود: ما آمادگی داریم تا با اتحاد و وفاق و همبستگی در تعاملات 2 کشور نیز تاثیر داشته و آنها را ارتقاء دهیم.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: مختومقلی فراغی بستر مناسبی است تا بتوانیم با ارتباط بیشتر, زمینه و بستر لازم را بین دو کشور بهتر و بیشتر کنیم.

کریمی با اشاره به ظرفیت‌های خوب شهرستان گنبدکاووس در حوزه‌های مختلف تاکید کرد: گنبدکاووس آمادگی برگزاری همایش‌های مختلف, حتی در حوزه کشوری را دارد و ما انتظار داریم مدیرکل ارشاد با نگاه عادلانه و تمرکززدایی از مرکز استان ما را در برگزاری این همایش‌ها یاری کند.

وی با تاکید بر استفاده از سالن اداره ارشاد گنبدکاووس در بیشتر مراسمات یادآور شد: با توجه به محدودیت مکان و جایگاه برای برگزاری مراسمات در شهرستان, از این سالن در بسیاری از همایش‌ها و مراسمات استفاده می‌شود و ما امید داریم با تخصیص اعتبار قابل توجه از محل اعتبارات تملک دارایی شهرستان برای توسعه و تجهیز وسایل سرمایشی و گرمایشی این سالن, اداره کل ارشاد نیز به همین میزان اعتبار به ما کمک کند.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: گنبدکاووس در کنار گرگان مرکز توجه برگزاری کنسرت بوده و کنسرت‌های زیادی بدون ایجاد کوچک‌ترین مشکل و چالش در شهرستان برگزار شده و یکی از مطالبات مستمر ما این است که چرا برگزاری این کنسرت‌ها از صفر تا 100 باید با مدیریت و مجوز استان باشد و انتظار می‌رود با نگاه تفویض اختیار و محوریت شهرستان این کنسرت‌ها در شهرستان برگزار شود.

وی اظهار کرد: پیشنهاد مدیر ارشاد گنبدکاووس برای اجرای شیوه‌نامه اجرایی برنامه‌های فرهنگی هنری با هدف نشاط و شادی بسیار مناسب است و گر چه ممکن است هزینه‌ای برای اداره کل ارشاد داشته باشد, اما ده‌ها برابر برای خانواده‌ها نشاط و شادی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار