مدیر دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد در توضیح جمله منتشرشده از وی با این عنوان که «اینجا اداره هنرهای تجسمی انقلاب نیست»، گفت: رسماً اعلام می‌کنم اشتباه کردم و حرفم را پس می‌گیرم.

رسماً اعلام می‌کنم اشتباه کردم،حرفم را پس می‌گیرم!

به گزارش گلستان 24،  نشست نقد و بررسی بی‌ینال ونیز ۲۰۱۵ امروز با حضور مجید ملانوروزی مدیر دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد و خبرنگاران رسانه‌ها در خبرگزاری فارس برگزار شد.
 
ملانوروزی در این نشست، در خصوص انتخاب و حضور هنرمندان گفت: یکی از موضوعات مهم برای ما، دیپلماسی فرهنگی هنری بوده است؛ رویکرد ما در این رابطه این است که هر کسی که قهر است، بیاید. در موضوع خاص بی‌ینال ونیز هم جمعی از هنرمندان آمدند و جمع دیگری از جمله «پرستو فروهر» وقتی فهمیدند که در این بی‌ینال دولت جمهوری اسلامی نقش دارد، خودشان را کنار کشیدند.
 
وی در پاسخ به چرایی حمایت بنیاد فیض‌نیا از حضور هنرمندان در غرفه ایران در بی‌ینال ونیز، بیان داشت: به دلیل وضعیت مالی نامناسب نمی‌توانستیم در این بی‌ینال حضور داشته باشیم، لذا قرار شد این بنیاد با پرچم ایران ضمن رعایت شعائر و حجاب اسلامی در بی‌ینال شرکت کند.
 
مدیر دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد در خصوص حمایت دولت از این بی‌ینال، یادآور شد: حمایت معنوی برای بحث گمرک داشتیم و قرار بوده مبلغی نزدیک به یک میلیارد تومان برای اختصاص ۴۰۰ متر از غرفه ایران برای حضور هنرمندانی از جمله محمد احصایی،‌ جمشید بایرامی، سمیرا علی‌خان‌زاده و محمود بخشی در این غرفه اختصاص بدهیم که هنوز این مبلغ پرداخت نشده است.
 
ملانوروزی در توضیح جمله منتشر شده از وی با این عنوان که «اینجا اداره هنرهای تجسمی انقلاب نیست»، اظهار داشت: در این خصوص رسماً اعلام می‌کنم که حرفم را پس می‌گیرم. ضمن اینکه اگر در جایی بگویند حضور ملانوروزی انقلاب را تهدید می‌کند، می‌گذارم می‌روم.
 
وی پیرامون بنیاد فیض‌نیا گفت: این بنیاد یک بنیاد خصوصی است که فقط این را می‌دانیم که آمده تا پیرامون هنر میهن کار کند؛ به گفته برخی شاید هم پشت پرده چیزهای دیگری باشد که ما اطلاعی از آن نداریم.
 
مدیر دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد درباره نمایش آثاری که با اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران منافات دارد، گفت: حاضرم هنرمندان متعهدی از جمله کفچشیان، نیرومند و شجاعی‌طباطبایی با هزینه‌ شخصی‌ام به بی‌ینال ونیز بیایند؛ اگر آنها در بین آثار به نمایش درآمده، آثاری را دیدند که به صلاح نظام نبود، این آثار را کنار می‌گذارم.
 
وی یادآور شد: ما با همه دوستان در دوره‌های مختلف کار کردیم؛ من نمی‌خواهم اسمم با عنوان مدیر ضد ارزشی گره بخورد. در زمینه هنر هم گلایه‌هایی وجود دارد که ما را هوشیارتر می‌کند و امیدواریم کارهایی که انجام می‌شود، به نفع مملکت‌ باشد.

ارسال نظر

آخرین اخبار