ارزیابی امام جمعه گنبدکاووس از عملکرد دوساله‌اش؛

نشریه «ندای جمعه» متعلق به ستاد نمازجمعه گنبدکاووس در ویژه نامه سالروز اقامه نخستین نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با آغاز سومین سال امامت جمعه حجت‌الاسلام ترابی گفتگویی خواندنی با امام جمعه گنبدکاووس انجام داده است.

چه کارهایی بر زمین مانده؟ اولویت‌های آینده چیست؟

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ حجت‌الاسلام ترابی با ۵۸ سال سن از ائمه جمعه جوان کشور به حساب می‌آید. وی سابقه ٩ سال امامت جمعه فاضل‌آباد و آزادشهر در استان گلستان و ۱۴ سال امامت جمعه شاهرود در استان سمنان را دارد. بینش فرهنگی-اجتماعی، #سیاست_ورزی و نقش‌آفرینی در معادلات قدرت از برجستگی‌های حجت‌الاسلام است که او را در زمره ممتازین ائمه جمعه ایران اسلامی قرار می‌دهد.

در بخش‌هایی از این مصاحبه، وی به بیان اهم اقدامات خود در دو سال گذشته و اولویت‌های کاری آینده می‌پردازد که در ادامه می‌خوانید:

 یکی از شاخص‌ترین کارها  «ارتقای جایگاه نهاد امام جمعه» بود؛ اینکه نهاد فعال و موثر به حساب بیاید و اگر انتقاد و ترغیبی می‌شود یعنی موثر بوده است. از دیگر کارها شروع جریان «انسجام نیروهای انقلاب»  است که دارد شکل می‌گیرد. در قدیم فضاهای انسجامی وجود نداشت، اما حال #پالایش جریان‌های غیرانقلابی و رهبری و مدیریت فرهنگی جریان‌های انقلابی در حال انجام است. از دیگر برنامه‌ها، احیا و مدیریت فرهنگی در زمینه انسجام بخشی به #مساجد سطح شهرستان است.

 کارهای بر زمین مانده: «تربیت روحی فعالان فرهنگی-مذهبی»

 برنامه‌های مناجاتی و #پرورش_روح در گنبدکاووس کم است؛ برای مثال در ایام شعبانیه، چقدر ما مناجات در سطح شهرستان برگزار کردیم؟ آدم‌ها با مناجات خودشان را پیدا می‌کنند. شهیدان از این مناجات‌ها بیرون می‌آیند و تعلق به دنیا کم می‌شود.

از دیگر کارها تجمع مداحان هیئات مذهبی است، اینکه مداحان خودشان جلسه هفتگی و روضه‌ای داشته باشند.

 اولویت‌های آینده گنبدکاووس: «تحول در ساختار اداری استان»

 یکی از مسائلی که در گنبدکاووس نیاز است انجام بگیرد، تقویت و ارتقای جایگاه گنبدکاووس در نهاد ادارات استانی می‌باشد. جایگاه و ظرفیت برخی حضورها در گنبدکاووس وجود دارد. #تحول در ساختار اداری می‌تواند به پیشرفت و توسعه شهرستان کمک کند.

برای مثال گنبدکاووس در خیلی از مسائل در سطح استان اول است؛ مانند تولید گندم. چرا مرکز جهاد کشاورزی و غله اینجا نباشد؟ در سال‌های دور شورای جهاد گنبدکاووس قوی‌تر از شورای جهاد گرگان بود و اینجا مرکزیت داشت.

از سوی دیگر، اگر قرار باشد از مرز تا شهرها که بیشتر روستاهای مستضعف وجود دارد، محرومیت زدایی کنیم، باید در این مساله گنبدکاووس دیده شود و در #محوریت قرار گیرد. این مستلزم این است که ظرفیت‌های موجود در شرق گلستان موردتوجه قرار گیرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار