گلایه‌های رانندگان تاکسی از مسوولان ذیربط:

یکی از رانندگان پیشکسوت در گرگان در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: کار سخت و مشقت‌بار رانندگان تاکسی به همراه بی‌مهری و بی‌توجهی مدیران و مسوولان ذیربط نسبت به رانندگان تاکسی دو چندان می‌شود آخر رانندگان تاکسی با چه معجزه‌ای می‌توانند سرپا بایستند.

رانندگان تاکسی با چه معجزه‌ای سرپا بایستند/ انسانی دل‌مرده و مایوس در انتظار رانندگان تاکسی در گرگان

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ رانندگان یکی از اقشار زحمت‌کش در جامعه محسوب می‌شوند که در این روزهای گرم و طاقت‌فرسای تابستان به همراه اوج ترافیکی که در شهرستان گرگان وجود دارد برای تامین امرار معاش خود و خانواده‌شان مشغول به کسب و کار هستند.

اما با همه این حرف‌ها، همیشه موانعی سر راه‌ این قشر زحمتکش وجود داشته است که مشکل بیمه و عدم توانایی پرداخت اقساط خودرو یکی از بزرگترین مشکل و چالش این قشر زحمتکش محسوب می‌شود.

در خصوص وضعیت رانندگان تاکسی در سطح شهرستان گرگان با کمال غریبی «معاون سازمان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری گرگان» و عباس مهاجربسطامی «رئیس پلیس راه‌های شهرستان گرگان» گفت و گویی صورت گرفت.

* کار مشقت‌بار رانندگان تاکسی در گرما و سرما به همراه بی‌مهری و بی‌توجهی مدیران ذیربط دو چندان می‌شود/ مدیریت متحد و مسوول می‌تواند بسیاری از رنج‌های رانندگان تاکسی را کم کند

نفیسی یکی از رانندگان پیشکسوت شهرستان گرگان در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: قریب به 18 سال است که راننده تاکسی در شهر گرگان هستم و متاسفانه این شغل با چالش‌ها و مشکلات زیادی روبه رو است.

کار سخت و مشقت‌بار رانندگان تاکسی در گرما و سرما و در اوج ترافیکی که در سطح شهر وجود دارد به همراه بی‌مهری و بی‌توجهی مدیران و مسوولان ذیربط نسبت به رانندگان تاکسی دو چندان می‌شود آخر رانندگان تاکسی با چه معجزه‌ای می‌توانند سرپا بایستند و فعالیت کنند و به زندگی ادامه دهند.

این راننده تاکسی با گلایه از عدم توجه مسوولان به چالش‌ها و مشکلات رانندگان تاکسی در گرگان افزود: بدون تعارف باید بگویم که یک راننده تاکسی بعد از 30 سال سابقه رانندگی تبدیل به یک انسان دل‌مرده و مایوس تبدیل خواهد شد.

قطعا مدیریت متحد و مسوول می‌تواند بسیاری از آلام و رنج‌ها را از عرصه زندگی و کار این قشر آسیب‌پذیر جامعه کم کند مدیریتی که خود را در قبال سرنوشت و رنج کار هزاران نیروی زیرمجموعه‌اش مسوول بداند برای ایجاد امنیت شغلی آنها صادقانه و با همه توان از هیچ تلاشی فروگذار نکند در اینچنین شرایط؛ رانندگان قدر مدیران خودشان را به نیکی یاد می‌کنند

وی ابراز کرد: در صورتی که مدیریت با سلب مسوولیت و فرافکنی تن به مسوولیت کذایی و بی‌اساس دهند و بخواهند با نمایش‌های بی‌نتیجه و بی‌اثر مسئله را نگه دارند وجود مدیریت به خودی خود بزرگتر از سایر مشکلات رانندگان خواهد بود.

* مسوولان شورای شهر و شهرداری؛ طرح ترافیک را در سطح شهر اجرایی کنند

یکی دیگر از رانندگان تاکسی در خصوص مشکلات رانندگان تاکسی در سطح شهر گرگان گفت: مشکلات زیادی برای رانندگان تاکسی وجود دارد مشکل بیمه، وجود ترافیک سنگین در برخی از نقاط شهر، مشکل وام برای خرید تاکسی که از اقساط بسیار زیادی برخوردار هستند و متاسفانه مشکلات برای رانندگان خیلی زیاد است.

این راننده تاکسی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در گرگان که از مسوولان چه انتظاری دارید، گفت: مسوولان شورای شهر و شهرداری یک طرح ترافیک در سطح شهر اجرایی کنند تا تردد در خیابان‌ها راحت‌تر صورت گیرد.

*30 خط تاکسی در سطح شهرستان گرگان وجود دارد/ فعال بودن 250 ایستگاه تاکسی در گرگان

معاون سازمان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری گرگان تصریح کرد: تعداد 30 خط تاکسی در سطح شهرستان گرگان وجود دارد و تعداد 250 ایستگاه تاکسی در این شهرستان فعال است که شهروندان گرگانی را از مبدا به سمت مقصد جابه جا می‌کنند.

کمال غریبی ابراز کرد: طرح ساماندهی ایستگاه‌های تاکسی در سازمان تاکسیرانی شهرستان گرگان ارائه دادیم که به زودی این طرح در سطح شهرستان گرگان اجرایی می‌شود و فراخوان این طرح تا پایان فصل پاییز انجام می‌شود.

وی اذعان کرد: بخش خصوص در کنار سازمان تاکسیرانی شهرستان گرگان و همکاری پلیس راهور این طرح را اجرایی می‌کند که نمونه پایلوت این طرح در مشهد اجرایی شده است و بسیار موفقیت‌آمیز بود و در آینده‌ای نزدیک این طرح در شهرستان گرگان نیز اجرایی خواهد شد.

معاون سازمان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری گرگان یادآور شد: دو نوع تاکسی داریم تاکسی خط ویژه و تاکسی که در سطح شهر فعالیت می‌کنند؛ تاکسی‌های خط ویژه باید در مسیری که برایشان تعیین شده است مسافر سوار کنند ولی تاکسی‌های سطح شهر می‌توانند مسافر را از هر نقطه شهر جا به جا کنند و به مسافران خدمات ارائه دهند.

کمال غریبی افزود: در حال حاضر تعداد تاکسی‌های موقت پایین‌تر از 100 عدد است و در مجموع 3 هزار و 142 تاکسی در سطح شهر فعال هستند.

* تمام رانندگان تاکسی که قبل از سال 1392 تاکسی داشتند بیمه هستند/ 808 خودروی فرسوده در گرگان وجود دارد

وی بیان کرد: تمام رانندگان تاکسی که قبل از سال 1392 تاکسی داشتند بیمه هستند و افرادی که از سال 1393 به بعد خرید و فروش تاکسی را انجام دادند و نتوانستند جدیدا در سایت ما ثبت‌نام کنند فاقد بیمه هستند و پرداخت بیمه در آینده‌ای نزدیک به این صورت است که 50 درصد مبلغ بیمه توسط دولت و 50 درصد دیگر آن توسط راننده تاکسی پرداخت می‌شود.

معاون سازمان حمل و نقل و بار مسافر شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: ثبت‎نام طرح فرسوده تاکسی از سال 1395 آغاز شده است که در شهرستان گرگان 808 خودروی فرسوده داریم که 300 دستگاه جایگزین و نوسازی شد و 500 دستگاه باقی مانده است.

کمال‌غریبی گفت: عده‌ای توانایی پرداخت قسط تاکسی را ندارند و در عدم جایگزین شرکت می‌کنند در حقیقت در طرح خودروی فرسوده ثبت‌نام  را انجام می‌دهند و خودرو را تحویل می‌دهند ولی جایگزین نمی‌کنند.

وی اذعان کرد: تاکنون تعداد 300 دستگاه خودروی سمند و پژو در طرح خودروی فرسوده و جایگزین در شهرستان گرگان شرکت کردند و جدیدا سه دستگاه برلیانس در این طرح آمده است و گلستان جزو نخستین‌ استانی است که در طرح جایگزینی ( سه دستگاه برلیانس) شرکت کرده است.

* تعداد خودروها در گرگان دوبرابر شده است/ گرگان از برند ناهارخوران خارج شود

رئیس پلیس راهور شهرستان گرگان تصریح کرد: ترافیک یکی از معضلات اساسی شهرستان گرگان است در پنج سال اخیر تقریبا می‌توان گفت که تعداد خودروها در سطح شهرستان گرگان دو برابر شده است پلیس با تمام توان خودش در راستای کاهش ترافیک گام خواهد داشت.

مهاجربسطامی افزود: معتقدم که گرگان از برند ناهارخوران خارج شود تا مردم رغبت کنند به سایر نقاط شهرستان گرگان بروند متاسفانه در روزهای پنج‌شنبه و جمعه مسئله ترافیک در سطح ناهارخوران شهرستان گرگان بیشتر توان پلیس را می‌گیرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار