مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان از خرید پهپادهای دارای سنسورهای حرارتی خبر داد که توانایی رصد حریق، حیات‌وحش و شکارچیان مجاز و غیرمجاز را دارد.

خط و نشان مدیرکل محیط‌زیست گلستان برای شکارچیان غیرمجاز؛ رصد جنگل‌ها توسط پهپاد

به گزارش گلستان ۲۴ ؛  امیر عبدوس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان با اشاره به انتشار گزارش و تصاویری در این خبرگزاری پیرامون شکار غیرمجاز اظهار داشت: در این زمینه هیچ پنهان‌کاری وجود ندارد با این حال وظیفه نداریم تمام تصاویری که در اختیار محیط‌زیست قرار می‌گیرد را منتشر کنیم.

وی افزود: انتشار این تصاویر و پیگیری‌های یگان حفاظت ما منجر به دستگیری تعدادی از شکارچیان غیرمجاز شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان با بیان اینکه در هیچ منطقه‌ای نمی‌توان به طور کامل جلوی شکار غیرمجاز را گرفت، ادامه داد: 30 هزار و 500 هکتار مناطق تحت حفاظت محیط زیست استان است که 2 پاسگاه محیط‌‌بانی با تعدادی نیروهای انگشت‌شمار در اختیار داریم.

وی بیان داشت: این تعداد محدود چگونه می‌توانند در 30 هزار هکتار نظارت داشته باشند، این خودشان نیستند بلکه سایه آنها است که در این مناطق حضور دارند.

عبدوس با بیان اینکه کمبود نیروها را به گونه‌ای دیگر تدبیر خواهیم کرد، گفت: به همین منظور پهپادی خریداری شده که در  3 نوبت متوالی قادر به پرواز تا شعاع 15 کیلومتری خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این پهپاد دارای سنسور حرارتی بوده و قدرت شناسایی حریق، رصد حیات‌وحش و شکارچیان مجاز و غیرمجاز را حتی در زمان شب هم داراست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه خرید این پهپادها ادامه‌دار خواهد بود، گفت: تلاش ما این است که مناطق جنگلی استان را تحت پوشش دوربین‌های حرارتی قرار دهیم و متخلفان هم بدانند اگر تا به حال توانسته‌اند از دست قانون به واسطه کمبود محیط‌بان فرار کنند دیگر نمی‌توانند از چنگال این پهپادهای تیزپرواز رها شوند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار