فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گلستان گفت: 60 جلیقه ضد گلوله برای استفاده محیطبانان استان و تامین سلامت آنان از سوی سازمان مرکزی تحویل و در انجام ماموریت ها از روز گذشته مورد استفاده قرار گرفت.

محیطبانان گلستان جلیقه ضد گلوله پوشیدند

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ حسینعلی تازیکه  اظهار کرد: با تجهیز محیطبانان استان به جلیقه ضد گلوله، آرنج بند و زانو بند، جان آنها در مقابل شکارچیان غیرمجاز ایمن تر خواهد شد.

به گفته وی؛ از این پس محیطبانان موظف هستند هنگام انجام ماموریت ها از جلیقه های ضد گلوله استفاده کنند.

وی افزود: در چند سال اخیر 20 تن از محیطبانان گلستانی در مقابله با شکارچیان خاطی و سودجو مجروح و روانه بیمارستان شده اند.

تازیکه اضافه کرد: همچنین چندسال قبل یحیی شاهکوه محلی از محیطبانان گلستانی در درگیری با شکارچیان غیرمجاز در پارک ملی سالوک اسفراین در استان خراسان شمالی به شهادت رسیده است.

وی؛ همچنین از کمبود محیطبان در پوشش حوزه استحفاظی این اداره کل خبر داد و گفت: هر محیطبان گلستانی وظیفه حفاظت از هفت تا 9 هزار هکتار را برعهده دارد درحالی که میانگین کشوری آن سه تا 6 هزار هکتار است.

به گزارش ایرنا استان مرزی و شمالی گلستان با بیش از 20 هزار کیلومتر مربع وسعت دارای 862 هزار و 825 هکتار مرتع، 452 هزار هکتار جنگل، 62 هزار و 420 هکتار زمین های مستحدث و موات و 20 هزار هکتار ساحل است که بخشی از این عرصه ها به صورت ویژه زیر پوشش حفاظت محیط زیست قرار دارد.

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار