با توجه به اینکه استان گلستان از دیرباز به عنوان یکی از استان‎های پیشرو در تولید مرغ و تخم‎مرغ بوده است و این صنعت همچنان جایگاهش را تثبیت کرده است ولی متاسفانه با افزایش قیمت ارز در بازار جهانی شاهد افزایش قیمت مرغ در گلستان و به تبع آن در کشور هستیم.

طوفان افزایش قیمت مرغ در گلستان/ قیمت مرغ در بازار گلستان رکورد زد

به گزارش گلستان 24 ؛ استان گلستان از دیرباز یکی از استان‎های پیشرو در تولید مرغ و تخم‎مرغ بوده است و صنعت مرغداری استان گلستان همچنان این جایگاه را تثبیت کرده است.

با توجه به زیرساخت‌های خوبی که در صنعت طیور استان گلستان ایجاد شده است شاهد توانمند شدن اقتصادی در حوزه طیور هستیم و در چهار ماه ابتدای سال جاری بیش از 78 هزار تن تولید گوشت مرغ و بیش از 11 هزار تن تولید تخم مرغ در استان داشتیم.

استان گلستان با کسب رتبه دوم تولید مرغ در کشور توانست جایگاه خودش را در کشور حفظ کند و همچنین استان گلستان در سال گذشته توانست تولید 215 هزار تن گوشت سفید را به خود اختصاص دهد.

در راستای وضعیت قیمت مرغ و تخم‌مرغ گفت و گویی با غلامعلی هلاکو مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی گلستان صورت گرفت.

یکی از شهروندان گرگانی در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: امروزه قیمت مرغ با افزایش دلار بالا رفته است طوری که قیمت مرغ کیلویی 9 هزار و 500 است از مسوولان سوال دارم برای یک کارگر که زندگی‌اش به سختی می‌گذرد به نظر شما این قیمت مرغ قیمت خوبی است؟

شهروند دیگری با گلایه از تورم قیمت‌ها افزود: متاسفانه اکنون شاهد گرانی بسیاری از اجناس هستیم و مرغ هم یکی از اقلام ضروری و مایحتاج زندگی روزمره هر فردی است که متاسفانه شاهد گران شدن آن هستیم با این همه گرانی دیگر درآمد ما با مخارج نمی‌خواند.

* ما مدافع گران شدن نیستیم مدافع منطقی شدن بازار هستیم/ پیش‌بینی می‌کنیم در ماه‌های آینده قیمت مرغ اندکی کاهش یابد

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی گلستان در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان تصریح کرد: به ما حق بدهید ما سرباز تولید هستیم و باید تولید مرغ را برای نیاز غذایی افراد در سطح کشور انجام دهیم زیرا امنیت غذایی مهمترین شاخصه یک کشور است ما مدافع گران شدن نیستیم مدافع منطقی شدن بازار هستیم اگر گریزی به سمت قیمت شیر بزنیم مصرف سالانه شیر در دنیا در کشورهای توسعه یافته 305 کیلوگرم است و در کشور ایران زیر 100 کیلوگرم است.

هلاکو ابراز کرد: در تولید مرغ هیچ مشکلی نداریم مردم ما در تامین گوشت مرغ نگران نباشند و قیمت‌ها تابعی از عرضه و تقاضا است و پیش‌بینی می‌کنیم که در ماه‌های آینده قیمت مرغ اندکی کاهش یابد.

وی اذعان کرد: چاره‌ای نداریم باید پروتئین حیوانی را برای مردم تولید کنیم که متاسفانه در این میان چالش‌های متعددی وجود دارد که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم که یکی از معضلات؛ قدرت خرید مردم است.

* بیش از 78 هزار تن گوشت مرغ تولید شد/ تولید بیش از 11 هزار تن تخم مرغ در گلستان

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی گلستان یادآور شد: با توجه به زیرساخت‌های خوبی که در صنعت طیور استان گلستان ایجاد شده است شاهد توانمند شدن اقتصادی در حوزه طیور هستیم و در چهار ماه ابتدای سال جاری بیش از 78 هزار تن تولید گوشت مرغ و بیش از 11 هزار تن تولید تخم مرغ در استان داشتیم که تولید گوشت مرغ و تخم‌مرغ نسبت به سال گذشته به ترتیب 14 درصد و چهار درصد رشد تولید را داشتیم.

هلاکو بیان کرد: تولید جوجه گوشتی در مزارع پرورشی استان گلستان و سایر استان‌ها پرورش داده می‌شود که تولید جوجه گوشتی در استان گلستان 44 درصد رشد داشت و بیش از 40 میلیون جوجه یک روزه تولید کردیم.

وی افزود: استان گلستان با کسب رتبه دوم تولید مرغ در کشور توانست جایگاه خودش را در کشور حفظ کند و همچنین در سال گذشته توانستیم 215 هزار تن گوشت سفید را تولید کنیم.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به گرمای موجود در فصل تابستان بسیاری از استان‌ها توانایی تولید جوجه را ندارند ولی خوشبختانه استان گلستان از وضعیت مطلوبی در این زمینه برخوردار است و تولید خوبی را شاهد هستیم.

* 18 هزار میلیارد ریال در صنعت طیور گلستان سرمایه‌گذاری شد

هلاکو ابراز کرد: قیمت هر کیلو مرغ در دنیا 1.86 یورو است و اگر در ایران محاسبه کنیم قیمت هر کیلو گوشت مرغ معادل 9 هزار و 500 تومان است مرغ در کشور ایران نسبت به سایر کشورها با قیمت بالاتری تولید می‌شود.

وی اظهار کرد: در صنعت طیور استان گلستان مبلغ 18 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفت که به نظر می‌رسد در حوزه صنعت جزو رتبه نخست استان گلستان باشیم که در استان گلستان در این زمینه قریب به 15 هزار اشتغال ایجاد کردیم که تعدادی افراد تحصیلکرده هستند و در سنگر تولید ایفای نقش می‌کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار