مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: در سال ۹۷ تعهد اشتغال استان گلستان ۳۰ هزار نفر بوده که تاکنون برای حدود ۶ هزار شغل ایجاد شده است

۶۰۰۰ شغل در استان گلستان ایجاد شد

به گزارش گلستان ۲۴ ؛سعید مازندرانی ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گنبدکاووس اظهار داشت: امسال تعهد اشتغال در استان گلستان 30 هزار نفر است که تاکنون برای حدود 6 هزار شغل ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: 75 میلیارد تومان وام اشتغال روستایی و عشایری در استان گلستان جذب شده و به زودی بسته تسهیلات 162 میلیارد تومانی به استان گلستان ابلاغ می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در ادامه از جذب 60 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان خبر داد و گفت: 28  میلیارد تومان بودجه جدید برای اشتغال 3 هزار نفر به زودی ابلاغ خواهد شد.

مازندرانی همچنین از اجرای طرح مشوق بیمه‌ای برای کارفرمایان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح کارفرمایان در صورت داشتن 2 کارگر بیمه شده می‌تواند از طرح یارانه بیمه‌ای بهره مند شوند.

وی اظهار کرد: بر این اساس کارفرمایان می‌توانند یک فارغ‌التحصیل دانشگاهی را جذب کرده که تا 2 سال حق بیمه تامین اجتماعی توسط دولت پرداخت خواهد شد.

قره‌جه طیار نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به سرمایه‌گذاری 1800 میلیارد تومانی بخش خصوصی در یک‌سال گذشته در استان گفت: 1000 میلیارد تومانی این سرمایه گذاری‌ها در گنبدکاووس انجام شده است.

نصیبی مدیرکل دفتر روستایی استانداری گلستان  هم در این جلسه با اشاره به جایگاه سوم گلستان در جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی افزود: نزدیک به یک‌هزار فرصت شغلی از این محل در استان ایجاد شده است.

کریمی فرماندار ویژه گنبدکاووس هم در این جلسه با اشاره به ایجاد 642 نفر اشتغال در سال 97 گفت: امسال باید برای 4 هزار و 947 نفر در شهرستان گنبدکاووس شغل ایجاد کنیم.

ارسال نظر

آخرین اخبار