رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: امسال مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای طرح‌های جنگل و آبخیزداری در کشور اختصاص یافته است.

اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای طرح‌های آبخیزداری در کشور

به گزارش گلستان 24 ، خلیل آقایی ظهر امروز پس از بازدید از جنگل‌های سوخته، همچنین درختان بخش جنگلی سوزنی‌برگ عرب‌داغ کلاله اظهار داشت: امسال مبلغ 200 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای طرح‌های جنگل و آبخیزداری در کشور اختصاص یافته است.

وی افزود: در صورت انجام رضایت از پروژه‌ها، برای طرح‌های مختلف آبخیزداری، جنگل‌کاری و غیره در استان گلستان، امسال 40 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که می‌تواند در صورت لزوم به 50 تا 60 میلیارد تومان هم برسد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: با توجه به ضرورت حفظ رطوبت خاک که حاصل سال‌ها وجود درختان غرس شده سوزنی برگ در این منطقه است، باید غرس نهال مناسب منطقه اتفاق بیافتد.

آقایی ادامه داد: با توجه به اینکه غرس درخت‌های جنگل‌های سوزنی برگ با هدف "پیش‌آهنگی" برای رشد و نمو درخت‌های بومی در منطقه بوده، کارشناسان نظرات علمی خود را برای چگونگی رفتار برای رسیدن به جنگل‌هایی با درختان بومی اعلام و تصمیم‌گیری می‌شود.

وی اظهار کرد: طرح‌های ایجاد پارک های جنگلی به شرط دخل و تصرف نداشتن در فضای سبز جنگل در شورای عالی جنگل‌ها و مراتع مطرح و در صورت رعایت ضوابط تصویب خواهد شد.

انتهای پیام/ تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار