مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر از پرداخت 50 درصد از مطالبات کلزاکاران این شهرستان واقع در شرق استان گلستان خبر داد.

پرداخت 50 درصد مطالبات کلزاکاران آزادشهر

به گزارش گلستان24؛سیدعبداله حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: برداشت کلزا درحالی پایان یافت که از 2972 هکتار سطح کشت این محصول 6750 تن کلزا برداشت شد و تاکنون 50 درصد از مطالبات کلزاکاران پرداخت شده و مابقی آن نیز در چند روز آینده به طور کامل پرداخت می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر افزود: 14790 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان نیز به کشت گندم اختصاص یافته است و طبق برآوردها 61400 تن از محصول برداشت می شود.
حسینی گفت: تاکنون 32950 تن گندم به مراکز اعلام شده تحویل شده است که برساس آمار 6 درصد از مطالبات کشاورزانی که گندم خود را به مراکز خرید تحویل داده اند، پرداخت شده است.
وی با اشاره به وضعیت مراکز تحویل گفت: برای تسهیل در امر تحویل محصول کشاورزان 5 مرکز تعیین شده است که انبار شرکت تعاونی روستایی کاکا به دلیل تکمیل ظرفیت قادر به خدمت رسانی نمی باشد و 95 درصد از ظرفیت شرکت تعاونی نگین شهر نیز پر شده است و بزودی تکمیل می شود.
وی افزود: 3 مرکز خرید شرکت تعاونی نوده خاندوز ، انبار طریق القدس و شرکت نگین گلستان در حال تحویل محصول کشاورزان و خدمات رسانی هستند
وی گفت: کشاورزان برای آماده سازی زمین خود برای کشت دوم، از آتش زدن بقایای محصول خودداری نموده و با استفاده از دستگاه کاه خورد کن نسبت به از بین بردن سفال گندم اقدام نمایند.
وی گفت: آتش زدن بقایای برداشت محصولات کشاوررزی باعث فرسودگی بیشتر خاک و احتمال انتقال آتش به دیگر مزارع و جنگل می شود.
شهرستان آزادشهر با افزون بر 85 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و حدود 30 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار