فرماندار شهرستان آزادشهر گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت دانش بنیان گلستان و شرکت اتریشی برای تبدیل زباله به تولید کود و سوخت امضاء شده و مشکلات زیست محیطی آن تا اسفندماه امسال رفع خواهد شد.

مشکلات زیست محیطی سایت زباله آزادشهر رفع می‌شود

به گزارش گلستان 24 , سید رسول حسینی عصر امروز در نشست بررسی عملکرد فرمانداری شهرستان آزادشهر اظهار داشت: در این تفاهم‌نامه شرکت دانش‌بنیان گلستانی, آورده 20 درصدی خواهد داشت که تنها 5 درصد زباله دفع شده و بقیه آن به کود گرانول و سوخت کارخانه سیمان تبدیل می‌شود و شیرآبه زباله نیز پس از تبدیل به آب, به مصارف کشاورزی در خواهد آمد.

وی افزود: مرکز مطالعات هواشناسی کشاورزی در سایت جهانی و کشوری برای شهرستان آزادشهر به ثبت رسیده و بعد از تهران و مشهد این مرکز سومین مرکز در کشور است و فعالیت آن بزودی آغاز خواهد شد.

ایستگاه هواشناسی آزادشهر راه اندازی می‌شود

فرماندار آزادشهر تصریح کرد:مجوز ایستگاه هواشناسی آزادشهر نیز اخذ شده و تنها مشکل ما در این حوزه, عدم زمین مناسب است که در صورت اهدای زمین توسط خیرین این کار انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: محور آزادشهر به خوش ییلاق از چند نقطه در حال زیرسازی و آسفالت است, که از پل غزنوی تا انتهای حوزه استحفاظی شهرستان آزادشهر با اعتبار 24 میلیارد تومان به طول 15 کیلومتر, تجهیز کارگاه و آغاز به کار شده است.

حسینی تاکید کرد: نقطه پایین دست هم به رغم مشکلات توسط مردم, از طریق ماده 9 ,دستور آن از وزیر راه و شهرسازی گرفته شده و پول در اختیار دادگستری است که با خرید اراضی آن منطقه عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

وی گفت: در مسیر پادگان نوده هم در حوزه راه ارتباطی تغییراتی انجام خواهد گرفت که پل کنونی تغییر نخواهد کرد, اما پل جدیدی احداث می‌شود که بخشی اراضی پادگان نوده را شامل می‌شود.

فرماندار آزادشهر اظهار داشت: در پایین‌دست محور آزادشهر به خوش ییلاق از مسیر ازدار تپه تا نوده‌خاندوز, 2 پروژه روشنایی مسیر و  4 دوربرگردان ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح میز خدمت در روستاهای دورافتاده شهرستان آزادشهر و مصلی نمازجمعه, به عنوان طرح برتر کشوری شناخته شده و هدف بنده از اجرای آن, پاسخگویی مدیر متولی در برابر مسائل, مشکلات و مطالبات مردم است.

کمبود سمن‌ها و تشکل های مردم نهاد در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی در آزادشهر

حسینی درباره استیضاح شهردار آزادشهر اظهار داشت: این مسئله از اردیبهشت امسال رقم خورد و سوالاتی از وی شد که راضی کننده اعضای شورای اسلامی شهر نبوده, اما در حال حاضر مشکل ما اختلاف قانونی با شورای اسلامی شهر است.

وی افزود: به استناد ماده 90 باید هر مصوبه شورای اسلامی شهر در کمیته انطباق فرمانداری به تائید برسد که استیضاح شهردار انجام نشده و اعضای شورا معتقدند بنا به ماده 83 نیاز به تائید در کمیته انطباق نیست و این مشکل در هیئت حل اختلاف استان رسیدگی خواهد شد.

وی ادامه داد: در شهرستان آزادشهر کمبود سمن‌ها و تشکل های مردم نهاد در همه حوزه های فرهنگی اجتماعی داریم و متاسفانه کارگاه‌های آموزشی بسیار کمی برگزار می‌شود و معمولا بر مبنا سنتی کار انجام می شود که به دور از نوآوری است.

انتهای پیام/تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار