امام جمعه گرگان:

امام جمعه گرگان گفت: برای جلوگیری از سنگ اندازی ها از استاندار گلستان می خواهم به صورت جدی به مسائل ورود پیدا کند.

استاندار گلستان جلوی سنگ اندازی ها را بگیرد

به گزارش گلستان 24 ؛ آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان گرگان، با قرائت خطبه ۱۸۲ نهج البلاغه و اهمیت نقش و جایگاه قرآن در زندگی بشر، اظهار کرد: پیامبر اسلام آنچه برای سعادت بشر لازم بود را در قالب قرآن کریم بیان کرده و آن را برای ما به جا گذاشت.

وی افزود: امیرالمومنین(ع) می فرمایندخداوند آنچه را که به لحاظ جسمی، روحی و معنوی برای زندگی انسان ها لازم بوده مهیا کرده است.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه اسماء الله بی نهایت است، گفت: عالم یکی از اسماء خداوند متعال است، علم خدا حادث و محدود نیست و خدا سمیع و بصیر است.

وی تصریح کرد: خدا شناسی، معرفت و توحید مسائل بسیار مهمی است که باید  به آن توجه لازم داشت.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه خداوند در قرآن انسان را به عدالت، احسان، نیکی کردن فرمان داده و از فحشا، منکر، ظلم و ستم نهی می کند، اظهار کرد: خداوند به آنچه که انسان در زندگی لازم داشته را در قرآن اشاره داشته و از هیچ موضوعی فروگذار نبوده است.

وی در خطبه دوم با اشاره به دیدار مردمی با رهبرمعظم انقلاب افزود: در این دیدار رهبرمعظم انقلاب در خصوص مذاکره با رئیس جمهور آمریکا فرمودند اگر بر فرض محال هم بخواهیم مذاکره کنیم با این رئیس جمهور مذاکره نمی کنیم که این گفته ایشان موضوع را برای همه روشن کرد.

امام جمعه گرگان گفت: همان گونه که رهبرمعظم انقلاب در این دیدار به مشکلات اقتصادی اشاره داشتند می طلبد همه مسئولان با وحدت، انسجام و برنامه ریزی مشکلات مردم را حل و به آن رسیدگی کنند.

وی تصریح کرد: مردم در بحث اقتصاد گله و شکایت دارند و مطالبی را مطرح می کنند که هیچ شکی در آن نیست و بیشتر آن ها به حق است اما انتظار می رود که مسئولان به مراجعات مردم توجه و به حرف های آن ها گوش کرده و تا آنجا که می توانند مشکلات مردم را بر طرف کنند.

اعتماد مردمی ابزاری برای حفظ نظام است

آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: همه مسئولان توجه داشته باشند مهمترین چیزی که نظام را در مقابل فشارهای  بیرونی می تواند حفظ و بیمه کند اعتماد مردمی است.

وی افزود: با توجه به گره ها و بن بست هایی که وجود دارد مدیران استان می توانند این گره ها را باز کنند تا مشکلات اقتصادی و اشتغال رفع شود و انتظار دارم همه مسئولان استانی به این تذکر و توصیه من توجه لازم داشته باشند.

امام جمعه گرگان گفت: در بخش هایی برخی اعلام آمادگی می کنند اما آنقدر سنگ اندازی می شود که از انجام آن منصرف می شوند و شخصا از استاندار گلستان می خواهم به این مسئله ورود پیدا کنند چرا که وظیفه ما حل این بن بست ها است و باید بدانیم که برخی ها بن بست ها را درست می کنند.

وی تصریح کرد: با ورود به این مشکلات می توانیم مشکلات زیرساختی استان را برطرف کنیم و اجازه رونق به استان دهیم.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد در سال ۳۲ ، اظهار کرد: مردم از این حوادث تاریخی باید عبرت گیرند و شرایط امروز را مورد توجه قرار دهند، در آن زمان به خاطر اختلافات داخلی آمریکا و انگلیس دست به دست هم دادند و موجی در داخل ایجاد کردند و به اختلاف ها دامن زدند و برای اینکه اختلافات را بیشتر کنند گروهایی را تحریک و شایعاتی را پخش کردند.

 وی افزود: نا آگهی مردم باعث شد تا تحت تاثیر ظواهر قرار گیرند و در نهایت کودتای ۲۸ مرداد رخ داد و امروز این تجربه تاریخی با اشکال شدیدتر در حال انجام است که این نیاز به توجه و بصیرت بیشتر دارد.

امام جمعه گرگان گفت: مردم باید حواسشان نسبت به دروغها و تهمت های که توسط بدخواهان در حال انجام است جمع باشد.

 

انتهای پیام / مهر

 

ارسال نظر

آخرین اخبار