مسابقات رباتیک دانش‌آموزی استان گلستان با شرکت ۱۲۳ تیم در سالن ورزشی امام علی(ع) گرگان برگزار شد.

مسابقات رباتیک دانش‌آموزان استان گلستان برگزار شد

به گزارش گلستان 24 ، مهرداد جندقی دبیر برگزاری مسابقات رباتیک استان گلستان صبح امروز در مراسم پایانی این مسابقات اظهار داشت: مسابقات رباتیک دانش آموزی گلستان با شرکت 123تیم از 8 شهرستان استان در 3 آیتم در سالن ورزشی امام علی(ع) گرگان برگزار شد.

وی افزود: این مسابقات در بخش‌های  آتش‌نشان، جنگنجو و فوتبالیست با هدف ایجاد شور و نشاط و انگیزه و افزایش علم دانش‌آموزان در زمینه رباتیک برگزار شد.

دبیر برگزاری مسابقات رباتیک استان گلستان تصریح کرد: در پایان این مسابقات در آیتم آتش‌نشان تیم عقاب سرخ قهرمان شد و تیم‌های ارشی ربات و فرشته فداکار هم به ترتیب دوم و سوم شدند. در آیتم ربات‌های فوتبالیست، تیم قهرمان شایان به عنوان قهرمانی رسید و تیم های رعدآساربو و عقاب سیاه به ترتیب دوم و سوم شدند.

وی با اشاره به اینکه از نفرات برتر با اهدای جوایز و حکم قهرمانی تجلیل شد، گفت: در بخش ربات‌های جنگجو هم تیم جزیره آتشین قهرمان شد و تیم‌های افعی سیاه و سالار مبارز هم به ترتیب دوم و سوم شدند.

جندقی هدف از برگزاری را استفاده از قابلیت‌های و توانایی‌های بخش صنعت دانست و گفت: امروزعلم رباتیک در زندگی امروزی بشر ریشه دوانیده است و به سبب ویژگی‌های کار در شرایط سخت محیطی، راندمان و سرعت بالا، دقت بیشتر و خستگی‌ناپذیری و کاهش نیروی انسانی همگی در تلاش برای دستیابی به این علم هستند.

دبیر برگزاری مسابقات رباتیک استان گلستان افزود: امروزه در جوامع مختلف برای افزایش بهبود موقعیت خویش در سطح علمی، تقویت نیروهای فنی و مهندسی مسابقات ویژه‌ای تحت عنوان مسابقات رباتیک برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار