رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان گلستان از اعلام نتایج آزمون تیزهوشان در مقطع متوسطه اول در نیمه نخست شهریورماه جاری خبر داد.

آزمون تیزهوشان دانش‌آموزان متوسطه پایه هفتم در پنجم مرداد در استان گلستان برگزار شد

به گزارش گلستان24؛قربان راییجی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: نتایج آزمون تیزهوشان متوسطه اول در نیمه نخست شهریورماه جاری در گلستان اعلام می‌شود.

وی از اعلام نتایج استعدادهای درخشان دوره متوسطه در گلستان خبر داد و تصریح کرد: نتایج استعدادهای درخشان در دوره متوسطه ورودی نخست برای 203 دانش‌آموز در رشته‌های انسانی، ریاضی و علوم تجربی در استان گلستان اعلام شده است.

* آمار دانش‎آموزان در تکمیل ظرفیت علوم تجربی کمتر است/ 79 نفر در رشته ریاضی و 76 نفر در رشته علوم انسانی ثبت‌نام کردند

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان گلستان ابراز کرد: دانش‌آموزان وارد سامانه شدند و با وارد کردن کد به سامانه از نتایج این آزمون مطلع شدند.

رایجی درخصوص اعلام ظرفیت ذخیره در آزمون تیزهوشان افزود: در مدارس تیزهوشان چون اعتقاد بر این است که تنها دو درصد از دانش‌آموزان باهوش هستند ملاک بر مبنای ظرفیت قبول شدن در این آزمون که همان دو درصدی که انتخاب شدند است.

وی با بیان اینکه آمار دانش‎آموزان در تکمیل ظرفیت علوم تجربی کمتر است، اذعان کرد: آمار دانش‎آموزان در تکمیل ظرفیت علوم تجربی کمتر است و در مجموع در سطح استان گلستان 48 نفر در رشته علوم تجربی، 79 نفر در رشته ریاضی و 76 نفر در رشته علوم انسانی ثبت‌نام کردند.

* آزمون تیزهوشان دانش‌آموزان متوسطه پایه هفتم در پنجم مرداد در استان گلستان برگزار شد/ 3 هزار 165 نفر آزمون تیزهوشان در استان گلستان شرکت کردند

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان گلستان از برگزاری آزمون تیزهوشان در مقطع متوسطه پایه هفتم خبر داد و خاطرنشان کرد: آزمون تیزهوشان دانش‌آموزان متوسطه پایه هفتم در پنجم مرداد در استان گلستان برگزار شد که نتایج این آزمون در نیمه نخست شهریورماه جاری اعلام خواهد شد.

رایجی با بیان اینکه تعداد 3 هزار 165 نفر آزمون تیزهوشان در استان گلستان شرکت کردند، ابراز کرد: تعداد 3 هزار و 165 نفر در آزمون تیزهوشان در سطح استان گلستان شرکت کردند که از این تعداد 331 نفر در آزمون متوسطه اول قبول می‌شوند و در متوسطه دوم 5 هزار و 372 نفر آزمون دادند که تعداد 203 نفر در رشته‌های ریاضی، تجربی و علوم انسانی پذیرفته شدند.

وی با اشاره به اینکه دو نفر از دانش‌آموزان گلستانی در مرحله دوم المپیاد زیست‌شناسی به مرحله کشوری راه یافتند، اذعان کرد: دو نفر از دانش‌آموزان گلستانی در مرحله دوم المپیاد در رشته زیست‌شناسی توانستند حائز رتبه شوند و به مرحله کشوری راه یابند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار