مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان:

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان از اجرای طرح توان‌افزایی و تاب‌آوری اجتماعی در 12 نقطه این استان خبر داد.

طرح «توان‌افزایی و تاب‌آوری اجتماعی» در 12 نقطه گلستان اجرا می‌شود/ سند ارتقاء وضعیت زنان در دست تدوین

به گزارش گلستان ۲۴ ؛  کلثوم غفاری صبح امروز در نشست توجیهی طرح توان افزایی و ارتقای تاب آوری اجتماعی که در سالن جلسات استانداری گلستان برگزار شد اظهار کرد: سال گذشته طرح توان افزایی و ارتقای تاب آوری اجتماعی در ۱۹ نقطه استان گلستان برگزار شد و امسال قرار است این طرح در ۱۲ نقطه گلستان اجرایی شود.

وی یکی از دلایل کاهش اجرای این طرح را در نقاط مختلف استان در کمبود اعتبارات عنوان و تصریح کرد: سال گذشته با اجرای این طرح در همه شهرستان‌ها حداقل یک کارگاه آموزشی برگزار شده و امسال قرار است این روند تداوم پیدا کنند.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان با بیان اینکه طرح مذکور از ۲۰ تیر الی ۱۰ شهریور ماه جاری برگزاری جلسات کارگاه‌های آموزشی است، ابراز کرد: این طرح در دو فاز و با حضور تسهیل‌گران محلی و کشوری انجام می‌شود.

غفاری در خصوص اجرای طرح توان‌افزایی و ارتقای تاب‌آوری بانوان در نقاط مختلف استان گفت:

این طرح در چهار نقطه مرکز استان گلستان، سه نقطه در گنبدکاووس و مابقی در کردکوی، آق قلا، رامیان، بندرترکمن و علی‌آبادکتول اجرایی خواهد شد.

وی گفت: فاز نخست این طرح در پنج روز و طی دو مرحله انجام می شود و تسهیل‌گران ابعاد نختلف اجرای طرح را بر اساس نیازهای مناطق شناسایی و اجرا می‌کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان ادامه داد: در فاز دوم اجرای این طرح ما اعزام تسهیل‌گران را به مناطق آسیب‌خیز، حاشیه‌ای و نیازمند را خواهیم داشت و تا دهم شهریورماه‌جاری این کارگاه‌های آموزشی ادامه خواهد داشت و نظارت اصلی بر روی کارگاه‌ها نیز بر عهده کارشناسان فرمانداری های شهرستان گذاشته شده است.

غفاری با بیان اینکه اکثر شرکت‌کنندگان در این کارگاه‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند، ابراز کرد: هنر تسهیل‌گر این است که آقایان را در این طرح مهم مشارکت دهند.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به اینکه سقف برگزاری کارگاه‌ها ۲۰ الی ۲۵ نفر است،گفت: یکی دیگر از اهداف طرح توان‌افزایی و تاب‌آوری اجتماعی همان دستور قرآن کریم است که باید تغییر از درون صورت بگیرد و تغییر چیزی تحمیلی نیست.

وی همچنین از تدوین سند ارتقای وضعیت زنان گلستان به زودی در این استان خبر داد و گفت: مذاکرات اولیه در راستای تهیه این سند انجام شده و پروپوزال آن نیز تهیه شده است؛ وضعیت اولیه در حوزه زنان را شناسایی کردیم تا یک سند راهبردی و ماندگار در استان تهیه و اجرا شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با بیان اینکه بیشتر آسیب‌ها متوجه زنان است خاطرنشان کرد: اکثر آسیب‌ها متوجه زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست است که بیشتر راهکارها بر محور آموزش‌های تاب‌آوری و خود مراقبتی است.

غفاری بر لزوم توسعه و تقویت اشتغال و مشاغل خانگی کارآفرینی تاکید کرد و گفت: حدود 67 هزار زن سرپرست خانوار و زن بدسرپرست در استان گلستان وجود دارد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار