رئیس مرکز بهداشت شهرستان گنبدکاووس گفت: برای پیشگیری از ناهنجاری‌های مادرزادی در حال رایزنی برای راه‌اندازی مرکز جامع اختلالات تکاملی هستیم.

مرکز جامع اختلالات تکاملی در گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ فرهاد بدیعی عصر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی اظهار داشت: همه درمان بیماران سل به صورت رایگان انجام می‌شود و هر روز نیروهای بهداشت درب منزل این بیماران حضور یافته و دارو را به صورت رایگان تحویل می‌دهند.

وی افزود: تشخیص و درمان بیماری سل در مراحل اولیه بسیار کم هزینه‌تر است, درمان در این مرحله 500 هزار تومان است در صورتی که اگر این بیماری به سل مقاوم تبدیل شود,معادل 250 میلیون تومان تا یک میلیارد تومان برای درمان هزینه خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: ایمن‌سازی برای این بیماری از دیگر اولویت‌های ما و کنترل و مبارزه با سالک, دیابت و فشار خون از اولویت های بعدی حوزه سلامت است.

وی یادآور شد: حوادث, سوانح و ناهنجاری‌های مادرزادی از مهم‌ترین عوامل مرگ و میر کودکان در شهرستان گنبدکاووس است و برای پیشگیری و جلوگیری از تولد این‌گونه کودکان در حال رایزنی برای راه‌اندازی مرکز جامع اختلالات تکاملی در گنبدکاووس هستیم.

بدیعی تاکید کرد: از سال 94 تا 97 مبلغ 2 میلیارد و 100 میلیون تومان کمک‌های مردمی در قالب فضای فیزیکی, اهدای زمین و خرید برخی وسایل و تجهیزات اهدا شده، ضمن اینکه در سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان برای تجهیز قسمت‌های مختلف هزینه شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گنبدکاووس گفت: از سال گذشته 2 پروژه عمرانی در حوزه شهرستان گنبدکاووس در حال پی‌گیری است و مرکز 6 شهری روستایی در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید و پروژه مرکز شبانه‌روزی بهداشتی کرند نیز به اتمام رسیده و در صورت تامین نیروی انسانی به صورت شبانه‌روزی ارائه خدمات خواهد داد.

انتهای پیام/تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار