«عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه ۹۰ ساله عربستان برای انجام آزمایش‌های پزشکی راهی بیمارستان شد.

وضعیت نامشخص پادشاه عربستان

شبکه تلویزیونی العربیه از قول دربار عربستان سعودی اعلام کرد که «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان برای انجام آزمایش‌ها و معاینه‌های پزشکی راهی بیمارستان شده است. این اولین بار است که خبر حضور پادشاه عربستان در بیمارستان به بهانه معاینه به طور فوری در رسانه‌های سعودی بازتاب داده می‌شود.

به گزارش گلستان 24: با توجه به وضعیت نامساعد جسمی عبدالله بن عبدالعزیز، احتمال اینکه او به دلایل دیگری راهی بیمارستان شده باشد نیز وجود دارد. پادشاه 90 ساله عربستان پیش از این نیز بارها برای درمان و جراحی به خارج از این کشور انتقال یافته بود. عبدالله، ششمین پادشاه عربستان سعودی و دهمین فرزندِ عبدالعزیز آل سعود، بنیانگذار عربستان جدید است. وی به تاریخ اول اوت 1924 میلادی (10 مرداد 1303 شمسی) در شهر ریاض متولد شد.

ملک عبدالله پس از مرگ برادرش فهد بن عبدالعزیز، و از تاریخ اول اوت 2005 پادشاه عربستان است. پیش از این، سلطان بن عبدالعزیز و نایف بن عبدالعزیز 2 ولی‌عهد شاه سعودی، به دلیل بیماری شدید و کهولت سن در اکتبر 2011 و ژوئن 2012 جان خود را از دست داده بودند.

عرب

عبدالله همچنین از سال ١٩٨٢ میلادی تا سلطنت، ولی‌عهد عربستان بود. البته وی از سال 1995 و پس از بیماری و زمین‌گیر شدن ملک فهد عملاً تمامی اختیارات پادشاه را در دست گرفته است. انتهای پیام/ک.ص 

ارسال نظر

آخرین اخبار