احداث ۱۰۰ خانه ورزش روستایی در گلستان

احداث ۱۰۰ خانه ورزش روستایی در گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛

سید مناف هاشمی امشب در جلسه با جوانان ایده پرداز در حوزه روستایی استان با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور اظهار داشت: برای اینکه بتوان از ایده‌های جوانان در حوزه روستایی حمایت کرد نیاز به ایجاد بانک اطلاعاتی از ایده‌های آنان داریم تا از منابعی که در اختیار معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری قرار دارد برای اجرایی شدن آنها استفاده کنیم. البته منابع دیگری هم در استان وجود دارد که می‌تواند به این بخش اختصاص پیدا کند.

وی افزود: حوزه فناوری اطلاعات و امور روستایی استانداری باید این اطلاعات را جمع‌آوری کرده و آنهایی که قابلیت اقتصادی شدن را دارند مشخص کنند تا با حمایت‌های مالی و معنوی که می‌توانیم از ایده‌ها به عمل آوریم زمینه تجاری‌سازی آنها را فراهم کنیم.

استاندار گلستان با اشاره به جلسه روز گذشته خود با جوانان در حوزه ورزش گفت: ایده‌های خوبی در این بخش مطرح شد که هم می‌تواند اشتغال جوانان را به همراه داشته باشد و هم اوقات فراغت آنان را پر کند.

وی با بیان اینکه تحرک جدیدی در استان آغاز شده است، گفت: برای اجرایی شدن این ایده‌ها باید پلن اقتصادی آنها نیز تهیه شود تا بتوانیم پس از تصویب، آنها را مورد حمایت مالی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه گلستان در خیلی از ایده‌ها خوب کار کرده است، بیان داشت: یکی از طرح‌های استان، شناسایی و ایجاد روستاهای بدون بیکار است که در این زمینه با کمک فرمانداری‌ها ایجاد 50 روستای بدون بیکار در دستور کار قرار گرفته است.

هاشمی یکی دیگر از طرح‌هایی که در این استان در دست پیگیری قرار دارد را روستاهای بدون معتاد برشمرد و گفت: قرار شده تا هر کدام از فرمانداری‌ها  2 تا 3 روستا را در این زمینه شناسایی کنند و بنا داریم طرح‌هایی در حوزه ورزش، اشتغال جوانان و حوزه‌های فرهنگی اجتماعی در این روستاها به اجرا درآید تا آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد.

استاندار گلستان ادامه داد: گلستان نخستین استانی است که در 70 روستای آن طرح تفکیک زباله و بازیافت از مبدا آغاز شده و می‌تواند اثرات خوبی به همراه داشته باشد. همچنین طرح‌های ورزشی زیادی هم در روستاها در دست اقدام داریم، برای نمونه در سطح استان با اعتباراتی که حوزه ورزش دارد قرار است 100 خانه‌ ورزش یا امکانات مختصر ورزشی برای کاهش آسیب‌ها و پرکردن اوقات فراغت روستائیان ایجاد شود.

هاشمی با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در استان اظهارداشت: این روند امیدبخش است و استان گلستان در حوزه اعتبارات روستایی با توجه به توان ریالی که داشته رتبه نخست را کسب کرده است. همچنین در حوزه استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی نیز تاکنون 100 میلیارد تومان پرداختی داشتیم که از این حیث جزو 4 استان برتر کشور هستیم.

وی افزود: در بخش تسهیلات رفع موانع تولید نیز استان گلستان با پرداخت یک‌هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی در بخش‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت رتبه پنجمین کشور را دارد.

انتهای پیام/تسنیم

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار