مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در هفته دولت امسال بیش از ۱۹.۷ میلیارد ریال پروژه آبخیزداری از جمله بندهای خاکی، کنترل گالی و خندق و غیره در استان افتتاح می‌شود.

۱۹.۷ میلیارد ریال طرح آبخیزداری هفته دولت در گلستان افتتاح می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ ابوطالب قزلسفلو امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های هفته دولت در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری اظهارداشت: در این هفته 8 پروژه شامل بندهای خاکی، کنترل گالی و خندق و غیره در استان به بهره‌برداری می‌رسد که برای احداث آنها بیش از 197 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: همچنین در هفته دولت امسال 32 پروژه در 15 حوزه آبخیز استان با برآورد اعتباری 127 میلیارد ریال کلنگ‌زنی خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به برخی از طرح‌های قابل افتتاح در هفته دولت امسال بیان داشت: سازه آبخیزداری " تاویر" در علی‌آبادکتول، بندخاکی " آق‌بند" گنبدکاووس، سازه آبخیزداری در " قویجق" کلاله و کنترل گالی و خندق در " قرناق" مراوه‌تپه از پروژه‌هایی است که در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به لزوم عملیات آبخیزداری در عرصه‌های منابع طبیعی استان بیان داشت: گلستان از جمله استان‌های سیل‌خیز است که همه ساله از این حوادث دچار خسارت می‌شود. عملیات آبخیزداری در بالادست حوزه‌های آبخیز خسارت را در پایین دست به ویژه در مناطق جمعیتی کاهش می‌دهد.

قزلسفلو گفت: علاوه براین با توجه به چالش کم‌آبی که استان گلستان با آن درگیر است، اجرای این پروژه‌ها موجب تقویت و تغذیه آبخوان‌های آزاد و عمیق استان خواهد شد.

وی یادآور شد: از ابتدای دهه 70 تاکنون 163 بند خاکی، 123 سازه سنگی و ملاتی، 600 سازه گابیونی و 3 پروژه پخش سیلاب در استان اجرا شده که حجم مخازن ایجاد شده بالغ بر 70 میلیون مترمکعب است.


انتهای پیام / تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار