مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان با اشاره به تدوین سند آموزش‌های مهارتی در این استان گفت: مهرماه امسال این سند تکمیل و رونمایی می‌شود و آموزش‌های مهارتی در استان باید منطبق با اهداف و برنامه‌های این سند باشد.

سند آموزش‌های مهارتی گلستان مهرماه امسال رونمایی می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ سیدعلی‌رضا حسینی‌گفت : ، با اشاره به نقش رسانه‌ها در توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی اظهارداشت: در زنجیره مهارت‌آموزی، رسانه‌ها حلقه اصلی هستند و می‌توانند نقشی مهم و اساسی را در توسعه ایفا کنند.

وی با بیان اینکه در جامعه کنونی، فرهنگ مهارت‌آموزی، مظلوم واقع شده است، افزود: توجه جامعه بیشتر به سوی مدرک‌گرایی بوده و همین مسئله چالش بزرگ بیکاری را در کشور و البته استان گلستان ایجاد کرده است. در حال حاضر بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هم بیکار هستند و ما می‌توانیم نسبت به ارائه آموزش‌های مهارتی به آنان اقدام کنیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان با بیان اینکه مهارت‌آموزی راه میانبُر برای رسیدن به اشتغال است، خاطرنشان کرد: با فراگیری آموزش‌های مهارتی، افراد می‌توانند با کمترین هزینه برای خود شغل ایجاد کنند و این می‌تواند مصداق عملی و عینی اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری باشد.

وی ادامه داد: براساس رهگیری‌هایی که انجام شده بیش از 24 درصد از مهارت‌آموختگان فنی و حرفه‌ای در استان جذب بازار کار می‌شوند و 89 درصد این افراد در بررسی‌های ما اعلام کرده‌اند که منطبق با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مشغول کار شده‌اند که این مسئله نشان دهنده اثربخشی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

حسینی‌طلب با بیان اینکه در 14 شهرستان مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای وجود دارد، بیان داشت: در این مراکز بیش از 440 حرفه به مهارت‌جویان آموزش داده می‌شود و این افراد می‌توانند پس از اتمام دوره‌های آموزشی، برای خود اشتغال ایجاد کنند.

وی با تأکید بر به روز رسانی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هم خاطرنشان کرد: تدوین سند توسعه آموزش‌های مهارتی با رویکرد بازاریابی آموزش‌های مهارتی در دست اقدام قرار داد و کلیات سند هم در شورای مهارت استان به تصویب رسیده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: در قالب این سند نقاط ضعف و قوت، فرصت‌ها و تهدیدها شناسایی شده و از این پس هر دستگاهی که بخواهد آموزش‌های مهارتی ارائه دهد باید در راستای اهداف و برنامه‌های این سند باشد.

وی افزود: این سند در اواسط مهرماه امسال تکمیل و رونمایی خواهد شد و هر 3 سال یکبار هم اطلاعات آن به روزرسانی می‌شود.

انتهای پیام/ ز‌

 

ارسال نظر

آخرین اخبار