مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان:

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان گفت: 45 درصد بیکاران استان گلستان را طبق آمار رسمی، فارغ التحصیلان تشکیل می دهند که یکی از عوامل مهم آن فقر مهارتی این تحصیل کردگان است.

45 درصد بیکاران استان گلستان، فارغ التحصیلان اند

به گزارش گلستان24؛به نقل از زرین نامه؛ سید علیرضا حسینی طلب در جمع اعضای شورای اداری شهرستان علی آباد کتول با اشاره به اینکه امروز شرایط شغلی سختی بر جامعه حاکم شده ، بیان کرد: فقر و بحران مهارتی به اندازه بحران آب در جامعه جدی است، اما هنوز به این میزان همه ی ما به آن حساس نشده ایم.

وی با بیان اینکه آموزش های مهارتی با هدف توانمند سازی مردم و ایجاد اشتغال در دستور کار مراکز فنی و حرفه ای قرار گرفته، اظهار کرد: 3 هزار نفر تا کنون در مراکز فنی و حرفه ای استان، آموزش های مهارتی را کسب کرده و تعداد زیادی از آن ها در حوزه های مختلف شغلی، وارد بازار کار و در آمدزایی شده اند.

حسینی طلب پشت کردن یک جامعه به آموزش را بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت: یکی از مشکلات امروز دانشگاه های ما، آموزش های تئوری بلند مدت و بی توجهی به آموزش های مهارتی عملی است که سبب شده آمار فارغ التحصیلان بیکار هر روز بیشتر شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امضای تفاهم نامه مرکز فنی و حرفه ای با دانشگاه ها، دستگاه ها و نهادهای مختلف، تصریح کرد: یکی از تفاهم نامه های ما ستاد کل نیروهای مسلح بوده که در این راستا، یک هزار و 700 سرباز وظیفه در سطح استان از آموزش های فنی و حرفه ای بهره مند شدند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان خاطر نشان کرد: فرهنگ مهارت آموزی باید جایگزین فرهنگ مدرک گرایی شود تا بتوانیم بر مشکلات بیکاری و اقتصادی فائق آییم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار