مدیر کل آموزش و پرورش:

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان با بیان این که ۲۵ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در گلستان وجود دارد، گفت: بیشتر این دانش آموزان در مقطع متوسطه اول و دوم هستند.

۲۵ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در گلستان وجود دارد

به گزارش گلستان 24 ؛

احسان گوهری راد، شامگاه دوشنبه در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان، اظهار کرد: تمام مسائل پروژه مهر و ساماندهی معلمان در گلستان انجام شده است.

وی افزود: در تأمین فضا مشکلاتی داشتیم اما با استفاده از فضاهای مشارکتی این مشکل برطرف شد.

گوهری راد تصریح کرد: در خصوص جذب ماده ۲۸ تلاش های زیادی شده و مصاحبه های آن به پایان رسیده است.

وی همچنین از اتمام مصاحبه دانشجوهای دانشگاه فرهنگیان تا پایان هفته خبر داد و افزود: اصل بودن کلاس درس از سیاست های اصلی ما است و تمام سعی ما بر این است که هیچ کلاس درسی در مهر بدون معلم باقی نماند.

۲۵۸۰ مدرسه در گلستان

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان با بیان این که با بومی سازی سعی در برطرف کردن مشکلات داریم، اظهار کرد: کل مدارس استان دو هزار و ۵۸۰ مدرسه است که از این تعداد دو هزار و ۱۵۶ مدرسه دولتی و مابقی غیر دولتی است.

گوهری راد افزود: ۸۴۷ مدرسه مختلط در ابتدایی و متوسطه اول داریم که سه هزار و ۶۹۶ کلاس را شامل می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: تعداد دانش آموزان استان ۳۲۵ هزار نفر است که پیش بینی می شود مهرماه امسال، استان میزبان ۳۴۵ هزار و ۵۰۰ دانش آموز باشد که  ۱۴.۱۳ درصد آن ها در مدارس غیردولتی تحصیل خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: امسال هزار و ۲۰۰ نفر از نیروهای ما بازنشسته می شوند درحالی که تنها ۴۰۷ نیروی جدید اضافه خواهد شد اما این کمبود نیرو با ساماندهی فرهنگیان برطرف می شود.

۵۵ درصد مدارس گلستان تخریبی یا نیازمند مقاوم سازی است

گوهری راد به آمار ۵۵ درصدی تخریبی و نیازمند مقاوم بودن مدارس اشاره کرد و گفت: سرانه فضای آموزشی در استان ۴.۹۲ مترمربع، شاخص کشوری  ۵.۱۸ مترمربع و استاندارد آن هم ۸.۳۹ مترمربع است.

وی گفت: سرانه فضای ورزشی دانش آموزان استان ۳۷ سانتی متر، سرانه فضای نمازخانه ای مدارس ۱۱ سانتی متر و سرانه اردوگاهی ۱.۳ سانتی متر است.

گوهری راد تصریح کرد: محرومیت گلستان در پس زیبایی هایش پنهان شده  و ما باید جزو کارگروه استان های محروم قرار بگیریم زیرا سرانه های ما پایین است.

وی اضافه کرد: در گلستان ۲۵ هزار دانش آموز تارک تحصیل داریم که بیشترین مشکلات ما در متوسطه اول و دوم است. طرح‌های خوبی در شورای آموزش و پرورش استان مصوب شده اما اکنون کاری از دست آموزش و پرورش بر نمی‌آید زیرا برخی از این دانش آموزان به دلیل مشکلات اقتصادی نیروی کار خانواده شده اند.

گوهری راد گفت: باید این دانش آموزان تحت حمایت های مالی قرار بگیرند تا بتوانیم آن ها را به مدرسه برگردانیم.

انتهای پیام / مهر

 

ارسال نظر

آخرین اخبار