وزیر آموزش و پرورش:

وزیر آموزش و پرورش گفت: تکالیفِ مدرسه بچه ها، هدف های پرورشی را به تباهی می کشاند زیرا آن ها را بیشتر به سمت نمره و حفظ کردن سوق می دهد.

تکالیف مدرسه هدف پرورشی را به تباهی می‌کشاند

به گزارش گلستان 24 ؛ سید محمد بطحایی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان، اظهار کرد: برای توسعه آموزش و پرورش باید در دو جهت حرکت کنیم، نخست تحول در مدرسه و ارتقاء کیفیت برنامه ها و دوم تحول مدیریت در آموزش و پرورش.

وی افزود: متأسفانه این بخش از آموزش ناخواسته مورد غفلت قرار گرفته و ما به دلیل مشغله کمی از کیفیت عقب افتادیم.

بطحایی با بیان این که در برخی از پروژه هایی محتوایی هیجانی عمل شده، ادامه داد: باید به سمت اهدافی که ناظر بر محتوا و کیفیت و ناظر بر برآوردن انتظارات جامعه باشد، حرکت کنیم.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش نسبت به آن چیزی که در سند تحول آمده متفاوت اداره می شود، خروجی آموزش و پرورش آن چیزی نیست که توقع ما است بنابراین راهروهای دادگستری شلوغ و آسیب های اجتماعی زیاد است.

بطحایی گفت: باید مدرسه را به مسیر اصلی خود برگردانیم؛ مدرسه یعنی زندگی و بچه ها باید به این سمت سوق داده شوند.

همه دستگاه های اجرایی به آموزش و پرورش کمک کنند

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در این مسیر نیازمند کمک دستگاه های اجرایی هستیم و تا زمانی که آموزش و پرورش مسأله اصلی این دستگاه ها نشود مشکل برطرف نمی شود زیرا یک وزارت خانه به تنهایی از پس مشکلات برنمی آید.

بطحایی خاطرنشان کرد: حافظه محوری از جمله مشکلاتی که سیستم آموزشی ما با ان درگیر است و مسیرهای تجربه شده ناموفقی را طی می کنیم که هیچ گونه بازخوردی ندارد.

وی اظهار کرد: کیفی سازی باید در گفتمان تمام مدیران باشد و ما باید رقابت های فردی را کنار بگذاریم و رقابت گروهی ایجاد کنیم.

بطحایی تصریح کرد: بچه باید طعم شیرین موفقیت و طعم تلخ شکست را به صورت گروهی بچشند و تکالیفی به آن ها داده شود که مسأله زندگی آن ها را حل کند.

تست زنی از همان ابتدایی تبلیغ می شود

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که تغییرات یک مافیاست و وزارت به تنهایی از پس آن برنمی آید، گفت: اگر مشارکت بالا نرود حس عاطفه بچه ها تقویت نمی شود.

بطحایی افزود: دومین مسیر تحول تغییر مدیریت در آموزش و پرورش است. رویکرد اصلی ما مدرسه محوری است و مدرسه اصلی ترین سازمان در آموزش و پرورش است و بقیه فرع هستند.

وی ادامه داد: چهار سیاست ارتقاء و شایستگی مدیران، سنجش صلاحیت های مدیران، رتبه بندی معلمان و تفویض اختیار در برنامه های ما قرار دارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: تکالیف بچه ها هدف پرورشی را به تباهی می کشاند زیرا آن ها را بیشتر درگیر نمره و حفظ کردن می کند، باید خلاقیت هایی در این زمینه به کار گرفته شود.

بطحایی تصریح کرد: قبولی در آزمون ها مختلف دغدغه اصلی همه خانواده ها شده و از همان پیش دبستانی تست زنی را تبلیغ می کنند.

این شورا در پایان چند مصوبه داشت؛ بطحایی از مدیرکل آموزش و پرورش خواست تا ساخت اردوگاه نشاط توسکستان، مدرسه دوره متوسطه اول نومل، چهار مدرسه در گرگان، یک مرکز رفاهی برای بازنشستگان و خانه فرهنگی در سیمین شهر در دستور کار قرار بگیرد.


انتهای پیام / مهر

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار