معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش گلستان:

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش گلستان سرانه هر دانش آموز در استان را کمتر از ۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در این شرایط باید از اعتبارات استانی هم به آموزش و پرورش کمک شود.

سرانه هر دانش آموز گلستانی کمتر از ۲ هزارتومان/ تحصیل ۳۴۵ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ قدرت الله نظری، معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش گلستان، امروز (23 مرداد) در جمع خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار گفت: امروز رسانه ها در کنار آموزش و پرورش هستند و به این ارتباطات و تعاملات اعتقاد داریم.

وی افزود: نقشه راه امروز آموزش و پرورش سند بنیادین تحول تعلیم و تربیت است که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم قرار دارد.

نظری تصریح کرد: با اجرایی کردن سند تحول می توانیم گام های موثری را در تعلیم و تربیت با کیفیت داشته باشیم.

وی نقش رسانه ها را مطالبه گری عمومی دانست و ادامه داد: نگاه ما به رسانه ها فرصتی است و تهدیدی نیست و یکی از ماموریت های رسانه ها باید ترویج سواد رسانه ای باشد.

نظری با اشاره به اینکه در سال گذشته یک هزار و 541 فرهنگی بازنشسته شدند، گفت: این تعداد امسال به  یک هزار و ۵۴۱ نفر افزایش یافته است و این مسئله برای سال های آینده، آموزش و پرورش را با چالش کمبود معلم مواجه خواهد کرد.

وی افزود:  در سال تحصیلی 97-96، حدود ۳۲۵ هزار دانش آموز در قالب دو هزار و ۵۴۰ آموزشگاه و ۱۱هزار و ۳۶۶ کلاس درس تحصیل کردند که ۱۹ هزار و ۷۴۰ فرهنگی در این آموزشگاه ها فعالیت داشتند.

نظری پیش بینی کرد: تعداد دانش آموزان استان در سال تحصیلی جدید به ۳۴۵ هزار نفر برسد در حالی که نیروی فرهنگی استان ۱۹ هزار و ۲۰۰ نفر است و تلاش می شود با افزایش بهره وری این کمبودها جبران شوند.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش گلستان با اشاره به سرانه دانش آموزی استان، گفت: در سال گذشته 410 میلیون تومان سرانه دانش آموزی به استان پرداخت شد ولی امسال این سرانه برای هر دانش آموز کمتر از 2 هزار تومان است.

وی افزود: منابع اعتباری آموزش وپرورش ملی است و باتوجه به مشکلات موجود باید بخشی از اعتبارات استانی هم برای بهبود سرانه های دانش آموزی اختصاص یابد.

پایان پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار