مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان گلستان از آغاز به کار پهپاد دارای سنسورهای حرارتی و دید در شب خبر داد که توانایی رصد و پایش حیات‌وحش، حریق و شکارچیان غیرمجاز را دارد.

پهپاد محیط‌زیست گلستان به کمک محیط‌بانان می‌آید

به گزارش گلستان 24 ؛ امیر عبدوس صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به استفاده از پهپاد برای رصد و پایش هوایی مناطق جنگلی اظهار داشت: پهپاد پیشرفته با نام "طرلان" به مناسبت هفته دولت آغاز به کار کرده و پس از این با پایش هوایی مناطق تحت مدیریت محیط زیست گلستان به کمک محیط‌بانان می‌آید.

وی بیان داشت: میزان مساحت مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان گلستان بیش از 230 هزار هکتار است و با توجه به کمبود نیروی اجرایی در مناطق، این پهپاد می‌تواند در 3 نوبت متوالی پروازی تا شعاع 15 کیلومتر داشته و مناطق را پایش نماید.

وی خاطرنشان کرد: این پهپاد دارای سنسور حرارتی و دوربین‌های مادون قرمز و با زوم بالا بوده و قدرت شناسایی شکارچیان غیرمجاز، وضعیت زیستگاه‌ها، سرشماری حیات وحش، پایش تخریب و تصرف را حتی در زمان شب هم داراست.

عبدوس گفت: این پرنده کاربردهای متنوعی دارد که مهم‌ترین آنها در شناسایی متخلفان صید و شکار، رصد حریق یا حوادث غیرمترقبه و نقشه برداری و ژئوفتومتری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان با اشاره قصد خرید تعداد بیشتری از این نوع پهپادها گفت: هرچند تلاش ما این است که مناطق تحت مدیریت محیط زیست گلستان را تحت پوشش دوربین‌های حرارتی و مادون قرمز قرار داده و امید داریم با این روش آمار تخلفات شکار و صید به صورت محسوسی کاهش یابد اما باز هم به همکاری و یاری مردم در حفاظت از تنوع زیستی غنی استان گلستان، نیازمندیم.

1397061010402257215222224

نتهای پیام/ تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار