مدیرکل استاندارد استان گلستان از پلمب ۸۷ دستگاه تجهیزات بازی شهربازی‌ها در ۵ ماهه نخست سال جاری در سطح استان خبر داد.

۸۷ دستگاه تجهیزات غیراستاندارد شهربازی‌ها در استان گلستان پلمب شد

به گزارش گلستان 24 ؛  محمود فرمانی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نظارت این اداره کل بر تجهیزات شهربازی‌های استان اظهار داشت: به منظور حفظ سلامت و ایمنی استفاده‌کنندگان از تجهیزات شهربازی‌ها در 5 ماه نخست سال جاری از 263 تجهیزبازی مستقر در 65 شهربازی در سطح  استان، 568 مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی و زمین‌بازی توسط کارشناسان این اداره کل و شرکت‌های بازرسی تائید صلاحیت شده، صورت گرفته است.

وی افزود: در این بازرسی‌های انجام شده، 87 وسیله بازی غیراستاندارد شناسایی و پلمب و 72 مورد تجهیزات غیراستاندارد شهربازی و زمین بازی جمع‌آوری شد.

مدیرکل استاندارد گلستان با بیان اینکه رعایت نکات ایمنی در وسایل بازی و تجهیزات پارک‌ها و شهربازی‌ها مشمول استاندارد اجباری هستند، عنوان کرد: لزوم استاندارد شامل سه مرحله ساخت، نصب و بهره‌برداری است لذا برای دریافت تاییدیه باید هر سه مرحله تحت نظارت کارشناسان استاندارد انجام شود.

دبیر شورای استاندارد گلستان با بیان اینکه افزایش ایمنی تجهیزات بازی پارک‌ها و شهربازی‌ها نیازمند همکاری بیشتر مسئولان ذیربط است، خاطر نشان کرد:از مسئولان و ارگان‌های مرتبط مانند شهرداری‌ها خواستاریم که به این موضوع توجه و اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و اقدامات لازم را این خصوص به‌عمل آورند.

وی تصریح کرد: بهره‌برداران و مالکان باید تصویری از گواهینامه صادر شده برای آن تجهیز را برای ایجاد اطمینان خاطر استفاده‌کنندگان در کنار همه تجهیزات تفریحی نصب کنند.

مدیرکل استاندارد استان گلستان گفت: هر ساله حوادث ناگواری برای استفاده‌کنندگان از وسایل و تجهیزات بازی غیر استاندارد که بیشتر کودکان هستند، اتفاق می‌افتد. تجهیزات بازی مستقر در زمین‌های بازی و مهدکودک‌ها توسط شورای عالی استاندارد مشمول استاندارد اجباری اعلام شده و براساس قوانین و مقررات، استفاده از تجهیزات فاقد تائیدیه ایمنی توسط مالکان یا بهره‌برداران ممنوع است.

انتهای پیام/ تسنیم

 

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار