مدیر کل استاندارد گلستان؛ فعال بودن تعداد زیادی آسانسور غیراستاندارد در استان و بویژه در ساختمان های مسکونی و خسارات جبران ناپذیر استفاده از آن در حوزه سلامت افراد را از چالش های مهم این اداره کل بیان کرد.

چالش آسانسورهای غیراستاندارد در گلستان

به گزارش گلستان24؛محمود فرمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شهرداریها مکلف بوده پایان کار احداث ساختمان های مسکونی نوساز را پس از اخذ تاییدیه استاندارد صادر کنند، اظهارکرد: متاسفانه این مساله از سوی برخی شهرداریها رعایت و انجام نمی شود که زمینه ساز بروز خسارت های بسیاری است.
وی همچنین با بیان اینکه آسانسورهای فعال باید سالانه بررسی و تاییدیه اخذ کنند، گفت: اداره کل استاندارد برای ورود به اماکن مسکونی و بررسی فنی آسانسورهای فعال در این بخش مشکل قانونی دارد.
فرمانی در این پیوند بر فرهنگ سازی استفاده از آسانسورهای استاندارد از سوی رسانه ها تاکید کرد و گفت: مردم خود نیز مطالبه گر بازرسی از آسانسورهای مجتمع های مسکونی باشند.
وی ادامه داد: مردم درخواست بازرسی و مشخصات فنی آسانسور خود را در سامانه پیامکی 30001517 ثبت کنند تا به یکی از شرکت های بازرسی همکار ارجاع شود.
فرمانی؛ هزینه بازرسی شرکت های همکار استاندارد از آسانسورهای ثبت شده در سامانه را برای بار اول 6تا 7 میلیون ریال و در بازرسی سالانه و ادواری 2 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: اشخاصی که از مصرف کالای با علامت استاندارد آسیب دیده اند، با مراجعه به اداره استاندارد پیگیر جبران خسارت آن باشند.
وی اضافه کرد: امروز چهار شرکت بازرسی در استان به عنوان همکار با اداره کل استاندارد استان همکاری دارند.
مدیر کل استاندارد گلستان همچنین گفت که در بازرسی از آسانسورهای دستگاه ‌های اجرایی و اماکن عمومی در سطح استان، هیج یک از این آسانبرها مورد تایید قرار نگرفت که در این پیوند تعداد زیادی پلمپ و برخی هم در حال رفع نقص است.
فرمانی ادامه داد: در 10 ماه سال جاری 600 مورد تاییدیه آسانسور صادر شده و 120 آسانسور، باسکول و وسایل بازی نیز پلمپ شده است.
وی افزود: بیش از 5 هزار آسانسور در ساختمان های بخش های مختلف استان گلستان مورد استفاده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار