دادستان انتظامی قضات از برخورد قاطعانه و بدون تعارف با قضات متخلف و تقدیر از قضات توانمند خبر داد.

تاکید دادستان انتظامی قضات بر برخورد قاطعانه و بدون تعارف با قضات متخلف

به گزارش گلستان 24 ؛ حجت الاسلام محمد موحدی آزاد عصر دیروز در جلسه شورای قضایی استان گلستان اظهار داشت: از این پس اعضای این هیئت‌ها در کنار شناسایی سوء جریان‌های احتمالی در روند رسیدگی به پرونده‌ها در محاکم ، قضات برجسته و توانمند از نظر علمی و اخلاقی را نیز شناسایی و معرفی می‌کنند .

وی افزود: ما به دنبال این هستیم تا در کنار برخورد قاطعانه و بدون تعارف با قضات متخلف، قضات توانمند را نیز معرفی و از خدماتشان تقدیر کنیم.

دادستان انتظامی قضات با تاکید بر این که باید زمینه ارتقاء و استفاده بیشتر از توانمندی‌های قضات سالم و برجسته کشور فراهم شود، گفت: بازرسان ما در بازرسی های دوره ای ، موردی و پنهانی که با استان‌ها دارند این افراد را شناسایی و برای ارتقاء به استان‌ها و معاونت منابع انسانی قوه قضاییه معرفی می‌کنیم.

به گفته وی استفاده از توانمندی قضات برجسته علاوه بر کمک به افزایش کیفیت و کوتاه تر کردن زمان رسیدگی به پرونده‌ها، امکان ارتقای سطح کیفی محاکم را به علت امکان تبادل بیشتر تجربیات این افراد به قضات جوان تر را فراهم می‌کند.

موحدی آزادی گفت: امروز در سفر به استان گلستان 20 نفر از همین قضات برجسته را معرفی و از تلاش‌های آنان قدردانی می‌کنیم.

دادستان انتظامی قضات کشور در ادامه سخنان خود بر اهمیت آموزش هم تاکید کرد و گفت: باید نیازهای آموزشی همکاران در بخش قضایی و فرهنگی شناسایی و برای آن برنامه‌ریزی شود .

حجت الاسلام موحدی‌آزاد به اهمیت استفاده از ظرفیت ریش‌سفیدان و معتمدان در حل و فصل پرونده‌ها هم اشاره کرد و از قضات خواست: در پرونده‌هایی که امکان سازش طرفین دعوا وجود دارد از کمک مصلحین برای مختومه کردن پرونده‌ها استفاده کنند که خوشبختانه گلستان در این بخش از استان های پیشرو کشور است.

رئیس کل دادگستری گلستان هم در این جلسه با اشاره به عملکرد دستگاه قضایی استان گفت: با تلاش جهادی همکاران مان در دادگستری استان تعداد پرونده‌های مسن (پرونده‌های بیشتر از دو سال در محاکم مانده باشند)، در 5 ماهه امسال 31 درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

هادی هاشمیان گفت: با برنامه‌های پیشگیری انجام شده و بسیج همه ظرفیت‌های استان مانند ریش سفیدان، اساتید دانشگاه، روحانیون شیعه و سنی در سال‌های اخیر شاهد روند کاهش جرایم خشن در استان هستیم.

به گفته هاشمیان، کاهش حدود 9 درصدی ضرب و جرح و 5 درصدی تهدید از ابتدای امسال تا کنون، نشان از موفقیت تلاش‌های انجام شده در استان است.

این مقام ارشد قضایی استان با بیان این که گلستان از استان های پیشرو کشور در صدور آرای جایگزین زندان است گفت: امسال صدور آرای جایگزین حبس 10 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال بیشتر شده است.

هاشمیان به تعامل و همفکری موجود در بین سازمان های عضو شورای قضایی استان هم گفت و افزود : خوشبختانه همین تعامل هم سبب شده بسیاری از امور مربوط به دستگاه‌های تابعه قوه قضاییه در استان، روی زمین نماند و کارها در راستای اهداف قوه قضاییه رو به جلو پیش رود.

انتهای پیام/تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار