معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه همواره جدایی علم از صنعت سبب شده که در صنعت عقب باشیم، گفت: دانش و تکنولوژی خریدنی نیست و باید ۲۰ تا ۳۰ سال تلاش کنیم تا بتوانیم به یک دانش برسیم.

معاون رئیس جمهور در گرگان: "جدایی علم از صنعت" سبب شده در صنعت عقب باشیم

به گزارش گلستان 24 ؛  سورنا ستاری در حاشیه بازدید از تنها کارخانه تولید کننده ویتامین E در ایران و خاورمیانه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانش و تکنولوژی خریدنی نیست و باید 20 تا 30 سال تلاش کنیم تا بتوانیم به یک دانش برسیم.

وی اظهار کرد: آن چیزی که بیشتر در کشور داریم کارخانه است نه صنعت و این کارخانه‌ها خط تولید را از خارج از کشور دریافت کرده و محصولات مختلف تولید می‌کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه صنعت با کارخانه بسیار متفاوت است، گفت: در صنعت ماشین‌سازی می‌شود و تا زمانی که طراحی نداشته باشیم از صنعت عقب هستیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: از آنجایی که ماهیت صنعت و دانشگاه متفاوت است همواره مشکل ما در جدایی علم از صنعت است و وقتی در مورد صنایع دانش‎بنیان صحبت می‌کنیم کل دانش باید در قالب یک سیستم در نظر گرفته شود.

ستاری تاکید کرد: هر فشاری که بر روی صنایع بگذارید وقتی به آن نیازی نداشته باشد به سمت آن نمی‎رود.

وی افزود: ما خط‌های تولید را از خارج از کشور بدون بومی‎سازی وارد کردیم این در حالی است که باید طراحی خط‎های تولید را خود ما در داخل کشور انجام دهیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور یادآور شد: باید کارخانجات، خود برای صنعت سرمایه‌گذاری کنند متأسفانه سیستم ما، همواره سنتی بوده و تصور می‌کنند کارخانجات برای رسیدن به تکنولوژی باید از خارج از کشور خط تولید را وارد کنند.

ستاری افزود: دانش و تکنولوژی خریدنی نیست و باید 20 تا 30 سال تلاش کنیم تا بتوانیم به یک دانش برسیم.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار