در جلسه شورای شهر گرگان مطرح شد؛

در نودمین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان نامه کمیته انطباق مبنی بر مخالفت با پروژه تقاطع غیر همسطح افسران مطرح و اعضای شورا بر فرستادن مصوبه به هیئت حل اختلاف تاکید کردند.

مخالفت فرمانداری گرگان با تقاطع افسران/ مصوبه در هیئت حل اختلاف

به گزارش گلستان 24 ؛ نودمین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان شامگاه شنبه با حضور اعضای شورای شهر، شهردار گرگان و مدیران شهرداری برگزار شد.

در این جلسه ابتدا یکی از اعضاء نطق پیش از دستور خود را قرائت کرد.

در ادامه نامه کمیته انطباق مبنی بر اعتراض و اظهار نظر فرماندار گرگان در مورد پروژه تقاطع غیرهمسطح افسران خوانده شد.

در این نامه ابوالقاسم صفوی تأکید کرده بود که مبلغ نهایی پروژه مشخص نشده و باید اعلام شود که کدام یک از املاک شهرداری قرار است تهاتر شود.

ایراد دیگری که در نامه به آن اشاره شده بود اولویت دار نبودن این تقاطع بود.

همچنین اشاره شده بود که دو تقاطع (کمربندی و میدان بسیج) باید با هم ساخته شود تا کارایی لازم را داشته باشد.

املاک تهاتری بعد از اعلام صورت وضعیت مشخص می شود

ناصر گرزین، عضو شورای اسلامی شهر گرگان به عنوان نخستین فرد در خصوص این نامه چنین اظهار کرد: کمیته انطباق تنها وظیفه دارد مصوبات را با قانون تطابق دهد.

وی افزود: ابتدا باید پروژه اجرا و سپس صورت وضعیت مشخص شود تا شهرداری املاک را به مزایده بگذارد.

گرزین ادامه داد: اگر مورد قانونی بود باید آن بند و ماده ذکر می شد تا تطبیق داده شود.

وی با بیان این که نباید پروژه را به شخص خاصی نسبت داد، گفت: این پروژه مصوبه شورا است و مصوبه شورای ترافیک استان و شهرستان را دارد و در مصوبه شورای عالی معماری جزو اولویت ها ذکر شده است.

کمیته انطباق در صورت مغایرت با قانون اعتراض کند

حمیدرضا آقاملایی، سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان در ادامه بیان کرد: کمیته انطباق در صورت مغایرت با قانون باید با ذکر مورد و مستدل اعتراض خود را به شورا رسانده و درخواست تجدیدنظر کند و وظیفه دخل و تصرف را ندارد.

2897894

وی که خود عضو کمیته انطباق است، افزود: در نامه به بند قانونی استناد نشده تا طبق قانون آن را بررسی کنیم.

آقاملایی ادامه داد: می توانیم بر لایحه اصرار کرده و آن را به هیأت حل اختلاف بفرستیم یا هیأت اختلاف بالادستی (استانداری) داریم و به آن جا مراجعه کنیم.

وی با بیان این که کمیته انطباق مسئول تشخیص مصلحت شهر نیست، گفت: باید دلایل خود را به استانداری بفرستیم و آن ها باید ظرف ۲۰ روز به آن جواب بدهند.

تدبیر مسأله را حل می کند

نائب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان هم در ادامه گفت: قانون و قاعده خاصی در نامه ندیدم در حالی تمامی مراحل تصویب پروژه در چارچوب قانون بوده است.

محمدابراهیم جرجانی ادامه داد: این پروژه در حال حاضر بزرگترین مصوبه ما است و امیدواریم به شروع آن دیگر پروژه های بزرگ شهر شروع شود.

وی گفت: از دست دادن زمان شرایط را سخت می کند و باید با تدبیر این مسأله حل شود.

مسیر ارزان تر را طی می کنیم

در ادامه مهران کاظم نژاد دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان با بیان این که تهاتر قانون خاص خود را دارد، اظهار کرد: در ترک تشریفات می توانیم ملک را مشخص کنیم.

وی در خصوص ایرادی که به اجرای دو تقاطع هم زمان گرفته شده بود، گفت: این دو تقاطع به هم پیوسته است اما با توجه به منابع درآمدی شهرداری باید مسیر ارزان تر را طی کرد.

پروژه حاصل کار مطالعاتی است

سیدمحمد مرتضوی، دیگر عضو شورا گفت: برخی از نکات در نامه ابهامات ما را بیشتر می کند.

وی با بیان این که جبهه گیری های خاصی در خصوص تقاطع غیرهمسطح به وجود آمده، افزود: به اندازه کافی در خصوص این پروژه بحث و بررسی شده و اثر سال ها کار مطالعاتی است.

مرتضوی گفت: مشاور پروژه هم دارای تجربه و رزومه خوبی بوده و تمامی پیوست ها و مدارک پروژه درست است.

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان هم بر تعامل و رایزنی با فرمانداری تأکید کرد.

مستندات شهرداری در خصوص پروژه جامع است

در ادامه جلسه عبدالرضا دادبود، شهردار گرگان در خصوص نامه مذکور اظهار کرد: مستندات ما در خصوص پروژه به اندازه کافی جامع و کامل بود.

وی افزود: جلسه ای با فرماندار گرگان داشتیم و وی نقطه نظرات خاص خود را دارد و رسماً هم اعلام کرده که مخالف این پروژه نیست بلکه از نظر او این تقاطع اولویت ندارد.

دادبود با بیان این که طبق قانون اولویت به کمیته انطباق مربوط نمی شود، گفت: براساس استعلام از معاونت عمرانی استاندار گلستان موضوع اولویت پروژه هایی که تخصیص اعتبار آن ها دولتی نیست مربوط آن معاونت نمی شود و به شورای شهر و شهرداری برمی گردد.

شهردار گرگان تصریح کرد: در جلسه شورای ترافیک استان زمان طرح پروژه کسی با آن مخالفت نکرد.

دادبود با بیان این که پیگیری های لازم را برای رفع ابهامات انجام دادم، اضافه کرد: نامه باید فنی تر نوشته می شد و مسائل را به صورت ساده بیان می کرد.

وی گفت: در نامه مبلغ نهایی پروژه ۱۰۰ میلیارد تومان ذکر شده که این رقم عجیب است و اگر تقاطع دوم را هم بزنیم به این رقم نمی رسیم.

روان سازی ترافیک از اولویت های ما است

شهردار گرگان اظهار کرد: توسعه، روان سازی ترافیک و بحث های زیست محیطی از اولویت های ما است.

وی بیان کرد: اشاره ای که به برخی مفاد در نامه شده اشتباه است یا اشتباه برداشت شده است.

شهردار گرگان تأکید کرد: اگر قرارداد را دیرتر با پیمانکار ببندیم ممکن است نپذیرد و باید ملاحظه زمان را کنیم.

در ادامه جلسه علی اصغر یوسفی بعد از طرح راه های پیش روی شورا و شهرداری در خصوص واکنش به نامه توضیحاتی داد و در نهایت اعضاء به اصرار بر مصوبه و فرستادن آن به هیأت حل اختلاف رأی دادند و البته مذاکره مجدد با فرماندار را هم خواستار شدند.


انتهای پیام /تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار