مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به برگزاری تجمع بزرگ رهروان زینبی در ۸ بقعه متبرک استان، گفت: زنان مسلمان باید پیام‌رسان خون شهدا باشند و اگر در کنار خون و شهادت، پیام‌رسانی وجود نداشته باشد، یقینا انقلاب به ثمر نمی‌رسد.

تجمع بزرگ رهروان زینبی در استان گلستان برگزار شد

به گزارش گلستان 24 ؛ حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد دیروز در تجمع بزرگ رهروان زینبی در امامزاده یحیی ابن زید(ع) اظهار داشت: ویژه برنامه رهروان زینبی امروز همزمان با گنبدکاووس در 8 بقاع متبرکه شاخص استان برگزار شد و بانوان ما با حضور گسترده خود در این تجمع با حضرت زینب (س)  پیمان مجدد بستند.

وی افزود: در راستای تدوین شخصیت سیدالشهدا و یاران شهیدش، بصیرت عاشورایی در 64 بقاع متبرکه استان برگزار شد و 200 مبلغ بومی و اعزامی  از قم در قالب اشاعه نماز جماعت،  خیمه معرفت،  سوالات و شبهات جوانان و چرایی عاشورا در ایام محرم و صفر پاسخگو خواهند بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان تصریح کرد: در اجرای درست و صحیح موقوفات واقفین،  مبلغ 10 میلیارد ریال در ایام دهه محرم به 400 هیئت مذهبی،  حسینیه،  مسجد و امامزادگان شهری و روستایی در راستای عقاید درست واقفین تخصیص یافت و بیشتر به اقشار آسیب‌پذیر و محروم استان گلستان بود.

وی یادآور شد: ویژه برنامه‌های مختلفی تا پایان ماه صفر در امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا خواهد شد که یکی از آنها تجمع بزرگ لبیک یا رسول الله در روز 28 صفر خواهد بود.

حجت الاسلام سلیمانی فرد تاکید کرد: در ایام اربعین نیز در مرز مهران با مشارکت آستان‌های مقدس بقاع متبرکه، موکبی برپا می‌شود و در این ایام ضمن اطعام به زائرین،  برنامه‌های معرفت‌افزایی و بصیرت‌افزایی برگزار می‌شود.

وی درباره حضرت زینب (س)  گفت: هر انقلاب دو چهره دارد،  خون و پیام و اگر حضرت زینب (س)  پیام خونخواعی و شهادت طلبی شهدای نینوا را به عالم نمی‌رساند، انقلاب و قیام امام حسین (ع) همه‌گیر و جهانی نبود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان بیان داشت: شما بانوان باید پیام‌رسان خون شهدا باشید و شیعه و سنی دست در دست یکدیگر، خار چشم دشمنان شوید و تا زمانی که در راه حماسه جانفشانی کنید، دشمنان در ما نفوذ نخواهند کرد.

وی ادامه داد: حادثه عاشورا به ظاهر کوتاه بود، اما مملو از جلوه‌های زیبا عشق،  ایثار،  گل واژه ایمان،  صبر،  رضا و تسلیم در برابر پروردگار بود.

در این مراسم از 3 خانواده شهید مدافع حرم، 3 رزمنده مدافع حرم، فرزند شهید منا و همسر جانباز تجلیل شد.

انتهای پیام/تسنیم

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار