در دیدار با اعضاء اجلاسیه 4000 شهید گلستان ؛

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دست اندرکاران اجلاسیه 4000 شهید استان گلستان روایتی از یک بانوی شهیده حادثه منا که به نیابت از ایشان به حج رفته بود را مطرح کردند.

رهبر معظم انقلاب از کدام بانوی ترکمن یاد کرد ؟ + فیلم و عکس

به گزارش گلستان24، همین اواخر - چند ماه قبل از این- یک نامه‌ای برای من آمد از [خانواده‌ی] آن بانوی ترکمن که در قضایای منا به شهادت رسیده بود. (1)

خانواده‌ی ایشان برای من نوشته بودند که ایشان مکّه رفته و یکی را استشهاد کرده که از طرف حقیر زیارت رفته - حالا یا همین سفر یا یک سفر قبل - این خیلی مهم است. 

Golestanema23

یک بانوی ترکمن ، بدون اینکه من او را بشناسم ، نام او را بدانم ، به نیابت از این حقیر بلند می شود می رود سفر مکّه و حج می کند و بعد هم این را استشهاد میکند - استشهاد کردند ، نوشتند و امضا کردند ، چند ماه قبل از این برای ما فرستادند - اینها آن چیزهایی است که در کشور ما و در ملّت ما ، آن نقاط قوّت حقیقی است‌.

این جنگ نامتقارن که گفته می شود ، معنایش این است که یک طرف از یک وسایلی و ابزارهایی برخوردار است که طرف دیگر، آن ابزارها را ندارد و حتّی گاهی نمی‌شناسد ؛ یک مصداقش همین است.

این محبّتها ، این ارتباط‌ها ، این هماهنگی‌ها چیزهایی است که طرف مقابل ما - که استکبار جهانی است، صهیونیسم است ، آمریکا است - اصلاً اینها را نه می دانند و نه حتّی می‌شناسند و نمی توانند تحلیل بکنند ؛ برای شان قابل تحلیل هم حتّی نیست . این یک نکته است.

لازم به ذکر است، همزمان با سالگرد حادثه دلخراش منا مراسم بزرگداشتی برای شهدای این فاجعه و فرماندار فقید بندرترکمن شهیده مرجانه نازقلیچی پنجشنبه 17 شهریور 95 بعد از نماز مغرب و عشاء در جوار شهدای گمنام بندرترکمن برگزار شد.

Golestanema24

در حاشیه این برنامه دکتر طوبی کرمانی دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان با حضور در منزل شهیده مرجانه نازقلیچی فرماندار بندرترکمن، لوحی که این شهیده ترکمن در اولین سفر حج خود به نیابت از مقام معظم رهبری(دام ظله العالی ) انجام داده بودند به خانم دکتر داده شد تا به مقام معظم رهبری(دام ظله العالی ) تقدیم نماید.

منبع:گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار