مدیرکل ارشاد گلستان:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از اجرای آئین «سوگواره ارادت حسینی» در تالار فخرالدین اسعد گرگانی خبر داد و گفت: این برنامه فرهنگی عصر چهارشنبه چهارم مهرماه برگزار می شود.

آئین «سوگواره ارادت حسینی» در گرگان برگزار می شود

به گزارش گلستان 24 ؛ اجرای آئین سنگ زنی اقوام بیارجمندی، تعزیه و مقتل خوانی را از جمله برنامه های آئین «سوگواره ارادت حسینی» دانست و اظهار کرد: اجرای آئین عاشورایی دسته چوبی، اکران فیلم عاشورایی کوتاه، مداحی و شعرخوانی و سخنرانی از دیگر برنامه های این روز در تالار فخرالدین اسعد گرگانی به شمار می رود.

وی با بیان اینکه کارگاه آموزشی خوشنویسی و نمایشگاه عکس و تجسمی هم در محوطه تالار همزمان با دیگر برنامه های آئین «سوگواره ارادت حسینی» برگزار می شود، افزود: سینه زنی اقوام گلستان هم در این روز اجرا می شود.

این مسئول گلستانی از اجرای نمایش خیابانی «معرکه عشق» با موضوع عاشورایی در کلاله خبر داد و گفت: این اثر هنر به نویسندگی و کارگردانی احمد افتخاری دوم و پنجم مهر ماه در شهرستان کلاله اجرا می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن یادآوری فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، اضافه کرد: در این هفته غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگر همکار هم در دستور کار این اداره قرار دارد.

وی از گشایش نمایشگاه دفاع مقدس در تالار فخرالدین اسعد گرگانی خبر داد و افزود: این نمایشگاه از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر ماه در سالن انتظار تالار دایر است.

کشمیری از گشایش نمایشگاه عکس با موضوع دفاع مقدس در کلاله، آزادشهر و بندرگز خبر داد و گفت: این نمایشگاه تا پایان هفته دفاع مقدس در این شهرستان ها دایر است.

وی در خاتمه به برگزاری کارگاه زنده هنرهای تجسمی با موضوع عاشورا، محرم و دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: این کارگاه از سوم تا پنجم مهر ماه در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد کردکوی دایر است.


انتهای پیام /مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار